Cik Mawar
Alhamdulillah aku masih diberikan peluang berada di bumi ALLAH swt ini.. untuk menghirup udara yang segar, sujud kepadanya jua menjalankan kehidupan seperti biasa.. Malam tadi aku tidoq kol baper tak perasan lak..coz bosan sgt..Hari Rabu cerita lam TV mmg tak best..Tepon lak.Tak dok sapo pong nak msg..huahuaa.. sedar2 dengar suara mak gerak aku " bangun, tolong mak kat dapur nie..wat sambal, mak nak masak nasi lemak nie.." ..Ngan muko mamai bangun lah aku nie..g ambik cili kering n bawang...mato dok pejam2 agi nie..hauhaua..dengan kegigihan yg jitu akhirnya...Siap juga aku masak sambal sotong n sambal ikan bilis....Alhamdulillah...

Azan pon dah berkumandang..gerak adik..Hari nie ado agenda baru..hihihh..Aku n Adik Nak poei Jogging..la la la...mak n abah gelak ja..aku kata.."lau adik kurus nnt, aku nie tinggal rangka" ..huahuhaaa...kol 6.30pagi mulakan aktiviti yg lama dah aku tak buat nie..masa study kat Bangi dulu selalulah aku pi jogging..lau class ptg..sempat2 poei pagi..kat tasik Cempaka.. lau tak dok membuta ja kat Hostel...Sib baik ado geng yg kena paksa ngan haku..hiih.. Tempat aku nie banyak bukit..kojer naik n turun bukit ja lah.. adess..semput2 gak haku nie.. Kat tempat aku nie..lau jogging org tgk mcm nampak alien..muahahahazzz..yolah jarang ado yg nak jogging..tu kami poei subuh2,,maleh nak menerujakan pandangan org...

Dalam 25 minit gak lah..sampai umah..tu pon hari dah cerah..Penat nya nauzubillah...aduyaiiii..dah lamo tak jogging..badan pon dah beyat...ayak!!!.. tetiba lak raso nak pitam ado..sakit palo ado...mcm hilang semua tenaga..adess..dah wat regangan sikit2... terlepek aku atas katil...raso dunia nie berputar2 lak... mak apo agi...bising lah..." ha..nak sangat, jadi apa camtu"..g sarapan tu..Adesss...NAsi lemak sambal sotong yg biasanya lau..makan aku mesti tambah..kali nie aku makan 4 sudu ja..tak larat....huahua Cari penyakit..Lau bagi tau encik nie..mesti kena mayah " ha...baguslah cari penyakit..tak dok kojerr"..hauhuaa.. Encik mano ya? diam ja....(adess..tetiba teringat lak )

Adesss...pala pening2 lagi nie...g kerja tadi sempat ambik pisang ja...tak dok terasa lak nak makan...raso satu badan lomah..adess..sampai ja tempat kerja ado custemor tunggu nak suruh Taip kertas kerja, Cikgu nie...Dia nak cepat lak...terpaksalah aku menumpukan sepenuh perhatian pada kerja hari ini.. Bos lak tepon kata..lau nak cuti Sabtu...takpolah..esok tutup ja..tak yah kojer...huahuhaua..(aku pon apo agi..., lagi semangat lah nak siapkan kojer).huauaa.. Cuti 2 hari...best nya dah lama tak cuti lebih dr sehari...hihihi..

Esok nak g agi joging..kena lah hari2..lau selang2..nnt sakit agi badan2..nie.. hehhe.. luangkan 20 minit sekurang2 nya 3 hari seminggu..baik untuk kesihatan.. hehehe.. Adess..nak balik lah...lapor lak rahsanya...

~Selamat Bercuti~
0 Responses

Daisypath Wedding tickers

Daisypath Wedding tickers

Cik Mawar FC