Cik Mawar

Yang tulus ikhlas
Ingin sekali sekala dirinya dibalas

Walau hanya dengan dakapan di angin lalu
Yang selalu memberi
Ingin sekali sekala jadi penerima

Cukup dengan salam dan manis doa
Aku ingin
kau merasakan hebatnya cinta

Dan leburkan saja serpihan calar derita
aku hanya inginkan
engkau setia

Kerana setia
yang mencipta bahagiamu



Cik Mawar

Kedatangan Tahun baru
maka berakhir lah kerjaya
aku disini..
aku mahu mulakan hidup baru
dengan gaya hidup yang baru
semua sudah dalam perancangan
tunggu untuk dilaksanakan ja
dengan izin ALLAH SWT..
semoga segala yang diharapkan berjalan
dengan lancar
sesungguhnya ALLAH SWT lebih
tahu apa yang terbaik buat kita
aku hanya lah merancang

Berhenti nya aku
bekerja disini
maka lagilah kurang
aku hendak memblog @ berFB., YM
segala.. jika ada kawan-kawan yg ingin
mencari tinggalkan saja pesan
dia FB, Blog @ YM
insya'Allah ada masa
aku akan laungkan masa
mentetenetkan diri..
he he he
semoga semua berbahagia.
amin..


Cik Mawar

Dalam hidup
pasti banyak dugaan dan cubaan yang
mendatang
sama ada kita sabar @ redha...
pasti kita kena lalui jua...

Dalam menuju ke gerbang
perkahwinan..pasti ramai
pasangan yang mempunyai konflik
tersendiri.. kdg² sama..kdg² idak masalahnya
Ada yang terlalu mudah
ada yang terlalu payah
benda yg dirancang bukan melibatkan
KAU DAN AKU
tapi KAU, AKU, MEREKA SEMUA
pastikan perancangan bertahun
untuk majlis 2 hari @ 1 hari selesai

Aku kdang kala
lelah... untuk memikirkan nya
bukan belum masanya yang
ditetapkan oleh ALLAH SWT..
Kena sabar...
semoga aku makin
kuat n tabah..
amin..



Cik Mawar

Saat kau tersenyum

Saat itu kau memberi

Saat ku rasa bahgia

Selama ku tersenyum

Selama itu ku memberi

Selama yang kamu di sini

Namun ku bicara hanya pada

Bulan dan suria tak ku punya cara

Untuk menyatakan cinta

Dan kamu hanyalah satu

Ku mahu ada kamu saja

Bisaku menunggumu

Selamanya aku milikmu

Takkan pernah lelahku menunggu

Hingga aku punya kamu

Sesaat aku tiada

Saat itu yang ku rasa

Saat hidupku terlena

Selama yang kau ada

Selama itu ku rasa

Selama hidupku bahagia

Namun ku bicara hanya pada

Bulan dan suria tak ku punya cara

Untuk menyatakan cinta

Selama yang pernah

Ku merasa belum ada rasa yang ku rasa ini

Fahamilah cinta ku lebih dari cinta

Tiada mungkin akukan teruja

Andai bukan kamu yang dihadapanku

Bisaku buktikan pada kamu



Cik Mawar


Alhamdulillah
tetiba rezeki terpijak..
optsssss.. nie bukan terpijak
nie rezeki dibagi depan mato

kakak n abang ipar balik semalam
then.. abang ipar ado beli handset baru
akak guna lah hendset a.ipar
n sony pink dia nie
dia bagi lah kat aku
tepon Nokia lipat aku tu
problem dah...cepat sgt bateri nya kong
bukan masalah bateri
tapi tepon tu.. so
akak dengan murah hati bagi tepon comey dia nie
huk huk..
sangat lah suka

Alhamdulillah..
la la la



Cik Mawar

Rindu itu adalah
Anugerah dari Aallah
Insan yang berhati nurani
Punyai rasa rindu
Rindu pada kedamaian
Rindu pada ketenangan
Rindukan kesejahteraan
Dan juga kebahagiaan
Orang-orang yang bertaqwa
Rindu akan kebenaran
Kejujuran dan keikhlasan
Keredhaan Tuhannya
Orang mukmin merindukan
Anak-anak yang soleh
Isteri-isteri solehah
Keluarga bahagia
Para pencinta kebenaran
Rindukan suasana
Masyarakat yang terjalin
Aman dan sejahtera
Merindukan tertegaknya
Kalimah Allah di muka bumi
Dan dalam merindukannya
Keampunan Tuhannya
Dan seluruh umat itu
Merindukan cahaya
Yang menyinari kehidupan
Rindu pada Tuhan


Cik Mawar

Ku pendamkan perasaan ini
Ku rahsiakan rasa hati ini
Melindungkan kasih yang berputik
Tersembunyi di dasar hati

Ku pohonkan petunjuk Ilahi
Hadirkanlah insan yang sejati
Menemani kesepian ini
Mendamaikan sekeping hati

Oh Tuhanku
Berikanlah ketenangan abadi
Untukku menghadapi
Resahnya hati ini mendambakan kasih
Insan yang ku sayang


Di hati ini
Hanya Tuhan yang tahu
Di hati ini
Aku rindu padamu
Tulus sanubari
Menantikan hadirmu
Hanyalah kau pilihanku

Kerana batasan adat dan syariat
Menguji kekuatan keteguhan iman
insan yang berkasih

Alhamdulillah
1 Muharram muncul tiba
genap setahun aku
menjadi tunang kepada
En.Mohd Khairul Nizan Bin Zakaria
semoga kehadiran tahun baru ini
lebih mendatangkan kebahagian buat kami berdua
dan lebih diberikan kesabaran dan ketabahan buat kami
dalam menghadapi dugaan yang mendatang
amin...

Buat semua umat islam
didunia..semoga kehadiran tahun baru ini
lebih menambahkan iman dan taqwa kita
dan menjadi umat islam sejati..
amin..
Cik Mawar



Salam Maal Hijrah Buat semua..

semoga Tahun baru ini lebih mendatangkan

kebahagian jua kebaikan buat kita semua..

Semoga iman dan taqwa kita juga bertambah..

amin...

Cik Mawar

Ermmm..
Aku nie bila nak turun kan berat
Payah bonar
tapi bila jiwa kacau
@ perasaan tak tenteran
mula lah berat pon turun mendadak
hari tu aku timbang
50 KG
semalam g kedai beli hadiah
kawan kawen..
jumpalah penimbang
try ..test.. tengok² berat
aku dah 46 KG

erm...
mmg skrg..tak selera nak makan
tapi bukan tak makan langsung
just makan pon sikit
pastu lau batuk..
habis semua makanan keluar balik
tambah lak ngan
hati larra..melarra nie
aduhaiii..
mak mmg dah bising dah..
tgk aku tak nak makan ja
nak tak nak
mmg akan jamah lah jugak..

lau macam nie lah berterusan
mau nya naik pelamin
mmg papan lah gamaknya
huk huk...

* Dulu nak sangat ha..skrg.. terima lah
la la la la... aduhai
Kurus Sihat takpo.. jgn kurus bawak penyakit,,
nyusahkan org lak...


Cik Mawar


Lelaki perlu tahu yang perempuan:

  1. Sensitif : Bukan bermaksud suka merajuk, tapi hanya ingin bermanja dan mendapatkan perhatian.
  2. Cerewet : Bukan bermaksud FUSSY tak tentu hala, kadang ingin LELAKI mengikut kata-katanya sekali sekala.
  3. Halus : Ibarat sehelai sutera, cantik, mulus, lembut dan mudah tercarik dan koyak. Walaupun seorang wanita memaafkan seseorang yang lain atas sebab sesalahan, biasanya WANITA akan ingat kesalahan tersebut untuk disimpan jadi pengajaran. Bukan DENDAM.
  4. Ikhlas : Ikhlas seorang wanita tak perlu diragui.
  5. Korban : WANITA sanggup berkorban apa saja untuk seseorang yang amat disayangi, termasuk ibu bapa, anak-anak dan suami. WANITA amat tabah.
  6. Prihatin : Sentiasa memerhatikan keadaan sekeliling dalam diam.
  7. Manja : Walaupun dia adalah seorang WANITA yang pandai berdikari, naluri seorang WANITA masih lagi tetap seorang WANITA. Suka bermanja bukan hanya kepada insan yang bernama LELAKI , namun juga sesama kaum.
  8. Ego : WANITA yang terlalu sayangkan kekasihnya sanggup menolak ketepi EGOnya apabila bersemuka dengan yang dicintai.
  9. Cinta : CINTA pertama bagi wanita adalah yang paling dalam dan tulus.
  10. Seks : SEKs bukanlah segala-galanya buat WANITA kerana WANITA diciptakan dengan 9 nafsu dan satu akal. NAFSU yang banyak dan tidak tertumpu kepada satu saja. LELAKI pula dijadikan dengan 9 akal dan satu nafsu. Fungsi lelaki adalah membimbing WANITA dan bukan menghanyutkann ya.

“Peranan LELAKI dalam kehidupan WANITA adalah sebagai pelindung dan bukan sebagai pemusnah. WANITA diciptakan oleh ALLAH swt dari tulang rusuk kiri dan untuk dipeluk dan dimanja, bukan untuk dikasari. Maka lelaki haruslah memahami HATI dan PERASAAN WANITA”

Perempuan juga perlu tahu yang lelaki:

  1. Lelaki juga boleh menjadi seseorang yang begitu sensitif dan mengambil berat (prihatin).
  2. Jika seseorang lelaki meminati wanita, wanita itu tak semestinya cantik. Cukup dengan budi bahasa dan kesopanan yang tinggi. Malah lelaki boleh menyukai wanita yang mempunyai banyak persamaan dengannya samada dari segi pemikiran atau minat. Oleh itu, banyak yang boleh dibualkan atau dikongsi bersama.
  3. Kebanyakan masa, lelaki sebenarnya tidak mengetahui perasaan sebenar yang dirasakan oleh seorang wanita.
  4. Lelaki boleh menerima penolakan dengan baik.
  5. Lelaki cuba menonjolkan sikap kelakiannya untuk menambat hati wanita…
  6. Lelaki memang dilahirkan dgn perasaan yg kuat terhadap wanita..sebab itu mereka suka melihat wanita, menjeling wanita dan menonton Baywatch! Atau mencuci mata di tepi pantai atau swimming pool.
  7. Kebanyakan lelaki resah bila berhadapan dengan situasi ingin mengajak wanita keluar kali pertama!
  8. Lelaki cuba meniru gaya selebriti atau berlagak macho hanya kerana ingin memikat hati wanita.
  9. Bila lelaki cakap..”Emm. tengoklah dulu”..itu seringkali bermaksud dia berkata tidak atau kurang setuju.
  10. Bila lelaki cakap direct to the point dalam sesuatu hal, dia sebenarnya ingin bersikap jujur dan berterus-terang dan mengharapkan wanita memahami maksudnya.
  11. Kebanyakan lelaki yang nampak ‘desperate’, datang dari sekolah all boys!
  12. Adalah biasa lelaki cemburu terutamanya apabila perempuan asyik menyebut nama lelaki lain.
  13. Lelaki tak boleh belajar kesemuanya pasal perempuan dari library atau buku semata2. Oleh itu mereka selalu keliru dengan sikap perempuan..dan tak faham kenapa perempuan bersikap begitu begini…
  14. Kadang2 lelaki perlu mengetahui lebih mendalam tentang bagaimana berhadapan dengan perempuan supaya hubungan dapat berjalan dengan lebih baik.
  15. Betapa hebatnya lelaki itu bersikap romeo dan ‘flirting’ dengan ramai wanita..dia tetap hanya ada seorang teman wanita yang istimewa…yang lain hanya kawan..:)
  16. Bila lelaki tertengok dada wanita dan wanita itu menyedari…maafkan saja. Kebanyakan lelaki tak sengaja….Mereka merasakan kejadian wanita itu begitu indah!
  17. Bila sesuatu hubungan putus di tengah jalan, lelaki juga rasa bersedih..cuma dia tak menunjukkannya kesedihannya di depan orang.
  18. Bila seorang perempuan meminati seorang lelaki, perempuan itu patut bagi hint! Mana tau lelaki itu juga menaruh minat. Senang usahanya nanti…
  19. Adalah memalukan bagi lelaki jika tak berupaya menolong wanita.
  20. Kebanyakan lelaki cukup lemah dgn air mata perempuan. Mereka lebih tewas sekiranya air mata itu mengalir dari perempuan yg dikasihi. Sebab itu dikatakan air mata senjata perempuan.

Lelaki bukanlah sempurna 100%, walau bagaimanapun rupanya atau pandangan luarannya. Jadi, perempuan janganlah mengharapkan semua yang hebat dari lelaki! Mereka juga normal dan mempunyai kelemahan

Sumber: Ridzuan Azmi

Cik Mawar

Dugaan yang datang
pasti ada hikmah disebaliknya
Ya Allah berikan lah kami
ketabahan juga kesabaran
amin


Daisypath Wedding tickers

Daisypath Wedding tickers

Cik Mawar FC