Cik Mawar
Jeling Jam kat laptop nie pukul 2.24Pagi..erm..mata tak ngantuk agi nie...Baru habis sessi Kaunseling ka erk nak dilabelkan? @ just sessi sembang2 masalah haku ja..ermmm..mula2 aku bukan nak cerita pon, Tapi kawan tu tegur lak masa dia nak pi tidoq..ya lah masa tu pukul 1.10 Pagi dah..Aku pon tergerak lah nak menceritakan apo menda yg dok bersarang lam pala aku nie, hari nie pon aku rasa tak sihat, duduk ja rasa pening2 cam nak tumbang, Tapi sekejab ja..Erm..Tidoq tak keruan kot malam tadi asyik terjaga ja.

Hari nie aku terusik lagi ngan msg yg hadir lam tepon aku, tetiba aku teringat balik masalah lepas, Aku disuruh beri harapan pada seseorang yg aku, Tak fikir aku berhak @ harus beri harapan pada org tu, klu aku beri harapan...Tapi harapan tu hanya palsu..bermaknakah semua tu? Aku tak rela nak lihat org tu lebih merana lagi ( klu btl lah sbb aku)erm..Tapi hati aku Terusik juga ngan semua nie,Aku ingat hal nie tak diungkit dah..Tapi aku juga yg dicari..

Aku pon luahkan lah apa masalah aku pada kawan nie.. sekadar nak mengurangkan rasa nie, Yang buat aku berkecamuk, bercelaru, Pastu terkena lak nescafe tadi kak ipor bancuh, nak tak nak kena gak minum, denyut2 pala haku huaaa...Byk lah yg kawan aku bagi nasihat, Kita nie kdang2 klu org dtg mintak nasihat pandai sgt bagi nasihat, panjang lebar.Tapi bila diri sendiri ado masalah, erm gelabah jgk..Aku lah tuh,..huahuauha..
antara Msg2 yg kawan aku bagi kat YM pepagi nie..sanggup dia luang masa nak bagi aku kuat smga, menempuh segala masalah.

"jgn lari dri masalah sis 01:24

ekau sggup diri ekau kecewa smata2 xmau mengecewakan 0rg lain?wake up sis 01:33


cinta tu den pn xreti nk bg maksud sebetulnya apa.subjektif sgt 01:35

cinta leh pupuk tp kalu tlampau memaksa sgt nk pupuk chinta tu,xbet0l gak 01:36

cmnie la mawar nie je nasihat den 01:56

mawar jd diri mawar,.ikut kata hati mawar..
n, pentingkan diri mawar
de masa ttentu kite kna pentingkan diri sdiri 01:57

jgn pduli ape yg akan terjadi masa2 mendatank
biar nampak kejam,yg pentink kputusan mawar menggembirakan diri mawar.. 01:58


jd,ikutla kputusan sdiri..xperlu 0rg lain nk meranchank idup kita 01:05

hihihi..cmne mawar?jgn lari dri masalh ye 02:10

Antara nasihat2 yang kawan haku tu bagi lah pepagi buto nie..Pukul 2.17 pagi habis, tu pon aku suruh dia tidoq, dia pon mana sihat sgt, batok2 katanya...erm..semoga aku boleh lah tempoh masalah nie..Apa pon , nak lari kot mana pon , masalah tu pon bukan selesai, Harap adalah jalan N sinar yg bahgia akan menerangi masa hadapan dengan apa jua keputusan yg bakal aku buat dalam hidup aku nie....Semoga begitu hendaknya..Amin..
Ermm..dah pukul 3.06 pg mata pon dah kuyu, bdn pon dah penat gak. esok Nak kerja lagi..Tidoq lah.


Cik Mawar
Seperti hari2 jumaat sblm nie..cuti agi lah haku...huahuahua.. hari nie aku dok umah abang.. dalam 15 minit lah klu naik kereta..lau jalan kaki tak tau lah...aku pon blm pernah jalan kaki...acerr gilo...jalan kaki..sempat kena tarik masuk ladang sawit..huauhauaa.. dah lah ado kes kat tempat nie..budak sek (perempuan) naik motor 2 org..kena tarik ngan pekerja asing tak silap kalau tak bangla @ indon..kena rogol budak sek tuh..nauzubillah berat sungguh dugaan mereka...YA ALLAH peliharalah hambaMU ini ..Hanya kepadaMU hamba memohon perlindungan..amin.

Semalam lepas isyak abg dtg ambik kat umah..sampai umah tgk luqman dah tidoq..haku dok kacau2 dia..tak mau dia bgn..heheh achik nie...kaco ja..sian dia tunggu ayah dia lambat balik hari nie..tidoq pon mulut moncong ja..hhehe..makan mlm sama2 abg n kak ipor..mlm nie aku tidoq ngan luqman..mmg tak bergerak dia, tak dak pon tejaga nak mintak susu..aku pon kol 2 Pagi baru tertidoq...tidoq tejaga2 ja..ado kawan call n msg..pastu aku dah melabuhkan layar bahtera..sdar2 kak ipor dah bgn pagi.

Abg n kak ipor g kerja pkl 7pg..Tinggal lah haku ngan si kecik nie..sarapan mkn nugget n kntg grg ja..mandikan dulu luqman, tgk mata dia dah mamai2..tapi tak nk lak tidoq..Dok ngan luqman nie terbayang camnie ka lau haku jadi surirumah n dah ado anak..dok ja lah kat umah..huhuhu..(adesss..Gatai nak kawen nie..hahahah).. luqman pon tak nak tidoq biar lah dia main aku pon g masak nasi n cedawan msk air ja, sbb abg kata tak yh msk lauk byk2 dia beli ja, yg lain masak ptg nie..Esok pagi baru baru kami balik umah. Kak ipor ado krusus hari nie..balik lambat skt...hhe Aku tak kisah on ja..

Siap ja masak, mengemas luqman merengek2 nak dukung2...upanya dia dah ngantuk, bancuh susu, masuk lam buai..terus terlena...tak bergerak2 dah..hhehe..dah dok tak wat apo nie..tray lah on laptop abang..tgk2 ado lak line internet..huauahuahaa...wireless sapo lah nie...yg memberi jaso..mengurangkan kebusanan ku..huhuh..Dok buka emel jab, bgn si luqman nie..dia nak menaip samo nnt..hihihi..Optsss kena tepon mak nie...nnt tertunggu2 lak dia ptg nie...~away~
Cik Mawar
Mak...Kasih sayang mu tak terbalas jika ku hamburkan kesemua harta jua isi bumi ini kepadamu, sejak ku dalam perutmu hingga lah skrg..Tak pernah daku rasa kekurangan kasih sayangmu...Tak da insan lain yg blh @ sama dengan mu didunia ini..Hanya mak satu satunya...
Terima kasih mak...terima kasih atas segalanya...

Adusss...baru tulis ayat pembukaan..dah ngalir air mata haku..Aku belom layak dipanggil anak yg baik...tu sbb air mato kuar ja bila kenangkan mak.. walaupon kerja sini..hari2 jumpa mak.. Tapi aku masih rindu mak n abah..adik beradik yg lain dok jauh lagi lah rindu....Bkn tak ada kawan2 @ tawaran kerja luar..Tapi bila fikir2..berapa byk sgt masa aku untuk mak n abah?.. mampukah aku sentiasa beri perhatian pd mereka..Kalau aku ditakdirkan berkahwin..dah tentu kena ikut suami...erm...duduk sama pon aku tak blh lagi jadi anak yg terbaik..kalau aku kerja luar... Mau nya..mereka akan lagi rasa jauh dgn aku.. Padahal..sekumit pon jasa mereka aku belom balas... Yg mmg tak termampu nya aku akn dpt balas...

Aku rasa cukup bertuah dapat mak abah mcm diorg...Kami diberi kebebasan untuk diri sendiri.. walaupon begitu..segala perbuatan yg aku buat..aku fikir mereka dulu..Aku kenangkan mereka dulu..wajar ka aku buat semua nie..apa mereka akan rasa nnt... Nasib baik aku bkn remaja2 diluar sana yg pantang diberikan kebebasan.. Alhamdulillah aku n kakak jaga semua adap2 sebagai anak perempuan yg tak perlu memeningkan kepala mak n abah.. Kakak dah kawin.. satu beban mak ayah dah lepas..Haku ja nie lom lepas.. huhuhu.. Aku sayang nak tinggalkan mereka.. erm.. Aku tak dapat bayangkan kalau tak da mereka dlm hidupku ini..mampukah aku menjalani kehidupan spt biasa? arghhh..namo fikir...(sedih2)

Bila aku balik kerja..makanan dah terhidang bawah tudung saji.. kadang2 nak nangis masa makan..Terharu sgt ngan kasih syg mak, adusss.. windu lak kat mak nie..Lambat nya pukul 6 nie... mesti mak penat dok umah buat semua kerja2 umah.. Mampu ka aku jadi Isteri yg baik seperti mak? mampu ka haku?..

Ada org tanya " hang cita-cita nak jadi apa" Haku jawab " Haku nak jadi SURIRUMAH" erm.. ko rasa mesti kolot kan ? " eh, kolot aponya..tak ramai ado tanam cita2 macam ko tu".. huahuahuaa..YA ALLAH Ya TUHANku jadikan aku menjadi umatMU yg solehah, anak yg solehah jua isteri yang solehah.. Sesungguhnya kepadaMU hambaMU memohon, jua kepadaMU hamba meminta..amin
Cik Mawar
Adusss..camner lah tempat kojer haku nie tak da air lak..payah lah nak wat aktiviti air nie.. erm.. Dah tgh air tak nie..elektrik pulak takdok..adessss..Baru nak balik umah.ado lah elektrik..cett cam tetau ja haku nak balik..huhuhu..Erm..nak ambik wuduk pon kena tumpang kedai bawah..kan leceh semua tu..Dah time2 tak dak air lah..nak memulas2 perut nie.. wat muka kesian..pi tumpang kedai sebelah sini lak..huauhauhauaa...

Mula2 ingat nak balik lewat 6.30ptg..Tapi tetiba lak tak da mood..hati ku terusik sikit.. tak dok sapo usik..tetiba ja nak felling2 sad..huaaaa...smpai umah..Mak tgk muka monyok ja.."ha naper lak nie"..." tak da pa pa pon mak"..Aku terus g mandi..kepala lak denyut2..mandi lelama..huahuha..lepas ja solat...baring2..mula2 ingat tak nak makan..Tapi mak citer dia masak sayur lemak, ikan sambal...n mak makan sorang ja..adusssss...tak sampai hati lak..Bangun..makan ngan mak..lepas makan mak kata " malas nya mak nak buat aiskrim".. huhuh (faham2 ja lah mak suruh aku lah tu) hehhe..Tak jadi aku nak betapa lam bilik.. Mak menjahit aku wat aiskrim kat dapur...Takpo TV sorang satu.....kol 11 lbh baru siap...lau wat kerja smbil tgk Tv biasalah...lambat siap.. Siap ja..Pi buat kira2 perbelanjaan..almaklumlah baru gaji..huhhu..Bulan nie kena simpan sikit...awal bln 4 roadtac motor mati lak.. Gaji bln nie simpan seket..gaji bln dpn simpan seket...ermmmm... (hati aku tak habis agi terusik nie)
Cik Mawar
Sekadar gambar hiasan

Samo cam buah manggis umah haku
Dipagi yg permai lagi damai...dah siap semua kerja, sarapan dah, kemas umah dah, gosok baju dah.. intai2 buah manggis wahhhhhhhh..byk nya masak kat atas tu..Haku apo agi...dengan rasa yg meluap2..terus lah panjat..huhuhu..petik, petik, petik, sedar2 dah ado kat pucuk dah... nampak bumbung2 umah...pokok manggis nie tinggi dah..pokok nie..haku ngan anak sedara ja pernah panjat...yg lain semua tak leh..hehhehe... Yolah pokok manggis dahan dia rapat2...jenuh nak bengkok2 badan nak g dahan ke dahan..pastu mula lah sakit badan...hahah.. Nie dah terasa sakit dah lutut2 nie...Takpo2... esok panjat lagi...alang2 sakit...hentam sajo lah..soh mak uyut nnt...best best...
Sib baik lah pokok manggis nie belakang umah..lau depan..malu gak haku nak panjat..org tgk nnt..den nie dah 24 tahun..org dulu dah beranak pinak dah..huhhhu...den nie selamber jo panjat pokok...tingat kenangan jatuh pokok masa form 2..Masa tu panjat pokok rambutan..tak perasan mcm mn leh jatuh tersembam kat tanah...lama gak dok baring kat tanah tu..baru leh bangun..malam tu terus muntah2 demam..huhuh..Tapi mana serik ..Panjat ttp panjat..huhauhhaa..


Cik Mawar

YA ALLAH jika aku jatuh cinta
Cintakanlah aku pada seseorang
Yang melabuhkan cintanya
PadaMU, agar bertambah kekuatanku untuk
MenyintaiMU.
YA MUHAIMIN jika aku jatuh cinta
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
Yang hatinya bertaut PadaMU
Agar tidak terjatuh aku
Dalam jurang Cinta Nafsu.
YA RABBANA jika aku jatuh hati
Jagalah hatiku padanya agar tidak
Berpaling daripada hatiMU.
YA RABBUL IZZATI jika aku rindu
Rindukanlah aku pada seseorang yang
Merindu syahid di jalanMU
YA ALLAH jika aku menikmati
Cinta kekasihMU , janganlah kenikmatan itu
Melebihi kenikmatan indahnya
Bermunajat di sepertiga malam terakhirMU.
YA ALLAH jika aku jatuh Cinta
Pada KekasihMU, jangan biarkan
Aku bertatih dan terjatuh dalam
Perjalanan panjang menyeru
Manusia kepadamu.
YA ALLAH jika kau halalkan
Aku merindui kekasihMU,
Jangan biarkan aku melampaui
Batas sehingga melupakan
Aku pada cinta hakiki
Dan rindu abadi
Hanya padaMU...
~ Amin ~
Cik Mawar
Mulakan pagi dengan senyuman...smileeeee..Kunci jam kol 6 pgi..huhuh..bangun sok mo 6.30.. Tu kira ok ..kekadang terlajak gak.adess..Bangun mandi siap2..solat..n masak sarapan..Masak malam tadi haku ngan mak ja makan..nasi byk..wat ns grg sotong lah.. dah sotong jo ado lam peti tu...siap2 masak..Abah lak bawak balik roti canai.. bkn feberot haku tu.. pepagi..dah makan nasi grg tambah lak tu..huhuhh..makan ngan ulam peria...perghhhh tu yg buat tambah tu...adess..

g Kerja cam biasa..Tak perasan lak brekk motor nie tak leh guna...sib baik brekk tgn ok.. dah smpai tmpt kerja kunun2 nak baiki brekk tu (kunun2 macam pandai)...tak perasan tangan aku kena ekzoz...hahahah cari penyakit pepagi..melucur gak ibu jari nie...brekk nya tak ok..tangan aku KO...hahaha..

Hari nie ramai lak custemor serang pepagi...Buka semua PC hari nie 11 PC ja ok..satu demam.. Bos lak biasalah cuti..balik kampung lah..erm..payot nie..ades..makan manyak dah tadi..lapor lak..ayak!!!...mano biskut jagung den nie...lapor2...cepat pulak nak habis biskut jagung nie.. minggu lepas biskut kering tiger...lambat lak habis..hahaha..
Cik Mawar
Sayidina Ali r.a menceritakan suatu ketika melihat Rasulullah saw menangis manakala ia datang bersama Fatimah Az-Zahra .
Lalu keduanya bertanya mengapa Rasul menangis Beliau menjawab : " Pada malan aku di isra'kan , aku melihat perempuan perempuan yang sedang disiksa dengan berbagai siksaan .
Itu sebabnya mengapa aku menangis .
Kerana menyaksikan mereka yang sangat berat dan mengerikan siksanya .
Fatimah Az-Zahra kemudian menanyakan apa yang dilihat ayahandanya .

Jawab Rasullullah saw:

" Aku melihat ada perempuan digantung rambutnya , otaknya mendidih "

"Aku melihat perempuan tergantung lidahnya , tangannya diikat kebelakang dan timah cair dituangkan ke dalam tengkoraknya "

"Aku lihat perempuan tergantung kedua kakinya dengan terikat tangannya sampai ke ubun ubunnya , diulurkan ular dan kalajengking "

"Dan aku lihat perempuan yang memakan badannya sendiri , dibawahnya dinyalakan api neraka"

" Serta aku lihat perempuan yang bermuka hitam , memakan tali perutnya sendiri"

"Aku lihat perempuan yang telinganya pekak dan matanya buta , dimasukkan ke dalam peti yang dibuat dari api neraka , otaknya keluar dari lubang hidung , badannya berbau busuk kerana penyakit sopak dan kusta"

"Aku lihat perempuan yang badannya seperti himar , beribu ribu kesengsaraan dihadapinya "

"Aku lihat perempuan yang rupanya seperti anjing , sedangkan api masuk melalui mulut dan keluar dari duburnya sementara malaikat memukulnya dengan besi dari api neraka"

kata Nabi saw .Fatimah Az-Zahra kemudian menanyakan mengapa mereka disiksa seperti itu ?

Rasullullah saw menjawab : " Wahai putriku , ada pun mereka yang tergantung rambutnya hingga otaknya mendidih adalah wanita yang tidak menutup rambut ( Aurat) sehingga terlihat oleh laki laki yang bukan mahramnya .

"Perempuan yang digantung susunya adalah isteri yang 'mengotori' tempat tidurnya "

"Perempuan yang tergantung kedua kakinya ialah perempuan yang tidak taat kepada suaminya , ia keluar rumah tanpa izin suaminya,Perempuan yang tidak mahu mandi suci dari haid dan nifas"

"Perempuan yang memakan badannya sendiri ialah kerana ia berhias untuk lelaki yang bukan mahramnya dan suka mengumpat orang lain"

"Perempuan yang memotong badannya sendiri dengan gunting api neraka kerana ia memperkenalkan dirinya kepada orang lain dan berhias supaya kecantikkannya dilihat laki laki yang bukan mahramnya"

"Perempuan yang diikat kedua kakinya dan tangannya keatas ubun ubunnya diulurkan ular dan kalajengking padanya kerana ia boleh solat tapi tidak mengerjakan dan tidak mahu mandi junub"

"Perempuan yang kepalanya seperti babi dan badannya seperti himar ialah perempuan yang suka mengumpat dan pendusta"

" Perempuan yang menyerupai anjing ialah perempuan yang suka memfitnah dan membenci suaminya"

Apabila mendengar itu , Sayidina Ali kwj dan Fatimah Az-Zahra pun turut menangis . Semua siksaan itu adalah hasil dari kejahilan kita terhadap agama . Suami /Bapa/Abang dan mereka yang bertanggungjawab terhadap keluarganya hendaklah memastikan ahli keluarga mereka tidak melakukan kemungkaran yang menyebabkan kita disiksa oleh Allah swt seperti mana yang Nabi saw lihat dalam peristiwa Isra' Mi'raj .

Nauzubillah..Semoga Kita tergolong dalam golongan-golongan yang diberkati..amin...
Cik Mawar
" Bagaimana aku hendak melukakan hatimu, Jika ia jua akan buat aku terluka,
Bagaimana Aku hendak menjadi milik orang lain, Jika hatiku hanya untukmu"
Cik Mawar
1. Bersyukur apabila mendapat nikmat
2. Sabar apabila mendapat kesulitan
3. Tawakal apabila mempunyai rencana/program
4. Ikhlas dalam segala amal perbuatan
5. Jangan membiarkan hati larut dalam kesedihan
6. Jangan menyesal atas sesuatu kegagalan
7. Jangan putus asa dalam menghadapi kesulitan
8. Jangan usil dengan kekayaan orang
9. Jangan hasad dan iri atas kesuksessan orang
10. Jangan sombong kalau memperoleh kesuksessan
11. Jangan tamak kepada harta
12. Jangan terlalu ambitious akan sesuatu kedudukan
13. Jangan hancur karena kezaliman
14. Jangan goyah karena fitnah
15. Jangan berkeinginan terlalu tinggi yang melebihi kemampuan diri.
16. Jangan campuri harta dengan harta yang haram
17. Jangan sakiti ayah dan ibu
18. Jangan usir orang yang meminta-minta
19. Jangan sakiti anak yatim
20. Jauhkan diri dari dosa-dosa yang besar
21. Jangan membiasakan diri melakukan dosa-dosa kecil
22. Banyak berkunjung ke rumah Allah (masjid)
23. Lakukan shalat dengan ikhlas dan khusyu
24. Lakukan shalat fardhu di awal waktu, berjamaah di masjid
25. Biasakan shalat malam
26. Perbanyak dzikir dan do'a kepada Allah
27. Lakukan puasa wajib dan puasa sunat
28. Sayangi dan santuni fakir miskin
29. Jangan ada rasa takut kecuali hanya kepada Allah
30. Jangan marah berlebih-lebihan
31. Cintailah seseorang dengan tidak berlebih-lebihan
32. Bersatulah karena Allah dan berpisahlah karena Allah
33. Berlatihlah konsentrasi pikiran
34. Penuhi janji apabila telah diikrarkan dan mintalah maaf apabila karena sesuatu sebab tidak dapat dipenuhi
35. Jangan mempunyai musuh, kecuali dengan iblis/syaitan
36. Jangan percaya ramalan manusia
37. Jangan terlampau takut miskin
38. Hormatilah setiap orang
39. Jangan terlampau takut kepada manusia
40. Jangan sombong, takabur dan besar kepala
41. Berlakulah adil dalam segala urusan
42. Biasakan istighfar dan taubat kepada Allah
43. Hiasi rumah dengan bacaan Al-Quran
44. Perbanyak silaturrahim
45. Tutup aurat sesuai dengan petunjuk Islam
46. Bicaralah secukupnya
47. Beristeri/bersuami kalau sudah siap segala-galanya
48. Hargai waktu, disiplin waktu dan manfaatkan waktu
49. Biasakan hidup bersih, tertib dan teratur
50. Jauhkan diri dari penyakit-penyakit bathin
51. Sediakan waktu untuk santai dengan keluarga
52. Makanlah secukupnya tidak kekurangan dan tidak berlebihan
53. Hormatilah kepada guru dan ulama
54. Sering-sering bershalawat kepada nabi
55. Cintai keluarga Nabi saw
56. Jangan terlalu banyak hutang
57. Jangan terlampau mudah berjanji
58. Selalu ingat akan saat kematian dan sedar bahawa kehidupan dunia adalah kehidupan sementara
59. bermanfaat seperti mengobrol yang tidak berguna
60. Bergaul lah dengan orang-orang soleh
61. Sering bangun di penghujung malam, berdoa dan beristighfar
62. Lakukan ibadah haji dan umrah apabila sudah mampu
63. Maafkan orang lain yang berbuat salah kepada kita
64. Jangan dendam dan jangan ada keinginan membalas kejahatan dengan kejahatan lagi
65. Sentiasa berlaku baik sesama insan dan apa jua makhluk Allah
66. Jangan membenci seseorang karena pahaman dan pendiriannya
67. Jangan benci kepada orang yang membenci kita
68. Berlatih untuk berterus terang dalam menentukan sesuatu pilihan
69. Ringankan beban orang lain dan tolonglah mereka yang mendapatkan kesulitan.
70. Jangan melukai hati orang lain
71. Jangan membiasakan berkata dusta
72. Berlakulah adil, walaupun kita sendiri akan mendapatkan kerugian
73. Jagalah amanah dengan penuh tanggung jawab
74. Laksanakan segala tugas dengan penuh keikhlasan dan kesungguhan
75. Hormati orang lain yang lebih tua dari kita
76. Jangan membuka aib orang lain
77. Lihatlah orang yang lebih miskin daripada kita, lihat pula orang yang lebih berprestasi dari kita
78. Ambilah pelajaran dari pengalaman orang-orang arif dan bijaksana
79. Sediakan waktu untuk merenung apa-apa yang sudah dilakukan
80. Jangan sedih karena miskin dan jangan sombong karena kaya
81. Jadilah manusia yang selalu bermanfaat untuk agama,bangsa dan negara
82. Kenali kekurangan diri dan kenali pula kelebihan orang lain
83. Jangan membuat orang lain menderita dan sengsara
84. Berkatalah yang baik-baik atau tidak berkata apa-apa
85. Hargai prestasi dan pemberian orang
86. Jangan habiskan waktu untuk sekedar hiburan dan kesenangan
87. Akrablah dengan setiap orang, walaupun yang bersangkutan tidak menyenangkan.
88. Sediakan waktu untuk berolahraga yang sesuai dengan norma-norma agama dan kondisi diri kita
89. Jangan berbuat sesuatu yang menyebabkan fisikal atau mental kita menjadi terganggu
90. Ikutilah nasihat orang-orang yang arif dan bijaksana
91. Pandai-pandailah untuk melupakan kesalahan orang dan pandai-pandailah untuk melupakan jasa kita
92. Jangan berbuat sesuatu yang menyebabkan orang lain terganggu dan jangan berkata sesuatu yang dapat menyebabkan orang lain terhina
93. Jangan cepat percaya kepada berita jelek yang menyangkut teman kita sebelum dipastikan kebenarannya
94. Jangan menunda-nunda pelaksanaan tugas dan kewajiban
95. Sambutlah huluran tangan setiap orang dengan penuh keakraban dan keramahan dan tidak berlebihan
96. Jangan memforsir diri untuk melakukan sesuatu yang diluar kemampuan diri
97. Waspadalah akan setiap ujian, cobaan, godaan dan tentangan. Jangan lari dari kenyataan kehidupan
98. Yakinlah bahwa setiap kebajikan akan melahirkan kebaikan dan setiap kejahatan akan melahirkan merusakan
99. Jangan berjaya di atas penderitaan orang dan jangan kaya dengan memiskinkan orang
Cik Mawar



Karikator nie apo erk sebenarnya???Pic kita jadi Pic cartoon kot..erm..cam tu lah kot.. Aku ada kenal sorang kawan dalam dunia siber nie..yg menggunakan nick Alafsiber @ Zon IRC.. Aku kenal dia pon kat Undernet...dah lama kenal...baru lah sembang2 kat YM.. sejak tahun 2007 lagi aku kenal alap nie..huahuauaa...lau ngan dia nie..kadang2 tak larat nak menaip...sbb bila dekat YM...taip cam org tak hingat dunia...lelaju..hahahha...salah satu cara seorang kawan nak meningkatkan tahap kecekapan menaip kawan sendiri. he.


Akhir tahun 2008 alap nie...ado lah nak buat pernigaan buat karikator melalui laman web.. Salah satu model yg terpilih haku..hehehe.. Jua anak sedara ku yg cumel nie....Luqman Hakim.he.. Tak sangka lak emel dia nak promot karikatur nie smpai kat inbox emel abang aku..kantoi lah.. pic anak dia jadi model..abang citer kat akak ipor...gelak akak ipor...hehehe.. anak sedara achik..mestilah glemour cam achik dia nie..he... Pic aku ado gak..Tapi cam tak kena ja.. abang aku kata " kena letak jerawat, baru kena "..hahah hampes nya abang.. he..Tapi skrg alap nie dah ado laman web lain nak tempat karikator dia.. nnt lah aku letak lam blog nie..yg link lama..dah dibekukan.


Cik Mawar
Wanita, perempuan, Gadis, Dara, Janda, Ibu , mama, umi, Mak Walau apa jua gelaran yang ada pada diri seorang wanita...Walau apa jua sekali pun wanita jua pelengkap dalam kehidupan seorang lelaki..Manusia semua diciptakan berpasangan Tak lengkap hidup seorang wanita tanpa lelaki jua sebaliknya.

"Wanita diciptakan dari tulang rusuk lelaki, Bukan dari kepalanya, untuk mengunggulinya, Tidak juga dari kakinya untuk dipijak-pijak, Namun diciptakan insan bernama wanita itu, … Dari sisinya untuk menjadi teman yang setara, Dari bawah lengannyauntuk dilindungi Dan dari kedudukan yang amat hampir dengan jantungnya untuk dikasihi"
Hampir menitis air mata bila mengenangkan wanita yang disiksa sama ada dari mental, fizikal @ batin nya...Tak da insan yang ingin diperlakukan begitu Aku jua tak ingin begitu...."YA ALLAH peliharalah Kami semua di bumi MU ini YA ALLAH, Sesungguhnya Kami Insan yang Lemah." Amin..
Wanita dari celik mata..smpai lah tutup malam ada saja kerja yg dilakukan.. Lagi2 insan yg bergelar isteri...yg bekerja..siang kerja, balik kena siapkan makanan, kemas rumah, tgk anak2, dah siap semua..masa untuk suami pula.. Adusss Tega nya jika seorang lelaki yang langsung tidak pernah terfikir untuk menghargai ketulusan seorang Isteri..Yang mana sanggup berpaling pada insan lain..setelah semua yang isteri korbankan dalam hidupnya...
Dalam hadith lain :
"Peliharalah wanita itu dengan sebaik-baiknya, sebab sesungguhnya wanita dijadikan dari tulang rusuk dan sesungguhnya yang paling bengkok adalah tulang rusuk yang paling atas sekali. Maka jika kamu cuba meluruskannya nescaya ia akan patah. Dan jika kamu biarkan saja maka, ia akan tetap bengkok. Sebab itu, Peliharalah wanita dengan baik.
(Riwayat Bukhari dan Muslim)
Diriwayatkan oleh Abu Hurairah r.a. bahawa Rasulullah pernah bersabda:
"Sesungguhnya itu seperti tulang rusuk. Jika kamu cuba untuk meluruskannya, ia akan patah. Tetapi jika kamu biarkan sahaja, maka kamu akan dapat memanfaatkannya dengan tetap dalam keadaan bengkok."
Surah An Nisa’ yang bermaksud:
"Hai manusia sekalian, bertaqwalah kepada Tuhanmu yang telah menciptakan kamu dari seorang diri, dan dari daripadanya diciptakan pasangannya dan daripada keduanya Allah memperkembang-biakkan lelaki dan wanita yang banyak ramai"
Cik Mawar

Cik Mawar







Yeahhhhhhh....Hari nie terfikir nak kongsi ngan pembaca blog haku Cartoon @ anime yg haku minat sgt.. huahuha..leh ternganga mulut dok depan TV @ moniter tgk citer2 nie..hehehe.. Ado banyak agi.. Tapi dah dah lah..cukup yg ado nie...Kang senarai semua...Joling mato den..hheehhe
Cik Mawar
Allah SWT berfirman, "Sebenarnya (malaikat – malaikat itu) adalah hamba - hamba yang dimuliakan, mereka tidak mendahului-Nya dengan perkataan dan mereka mengerjakan perintah - perintah-Nya. Allah mengetahui segala sesuatu yang di hadapan mereka dan yang di belakang mereka, dan mereka tidak memberikan syafa'at melainkan kepada orang - orang yang diredhai Allah, dan mereka selalu berhati - hati

1. ORANG YANG TIDUR DALAM KEADAAN BERSUCI.

Imam Ibnu Hibban meriwayatkan dari Abdullah bin Umar ra., bahawa Rasulullah SAW bersabda, "Barangsiapa yang tidur dalam keadaan suci, maka malaikat akan bersamanya di dalam pakaiannya. Dia tidak akan bangun hingga malaikat berdoa 'Ya Allah, ampunilah hambamu si fulan kerana tidur dalam keadaan suci'" (Hadith ini disahihkan oleh Syaikh Al Albani dalam Sahih At Targhib wat Tarhib I/37)

2. ORANG YANG MENUNGGU SOLAT.

Imam Muslim meriwayatkan dari Abu Hurairah ra., bahawa Rasulullah SAW bersabda, "Tidaklah salah seorang diantara kamu yang duduk menunggu solat, selama ia berada dalam keadaan suci, kecuali para malaikat akan mendoakannya 'Ya Allah, ampunilah ia. Ya Allah sayangilah ia" (Sahih Muslim no. 469)

3. ORANG YANG BERADA DI SAF HADAPAN KETIKA SOLAT.

Imam Abu Dawud dan Ibnu Khuzaimah dari Barra' bin 'Azib ra., bahawa Rasulullah SAW telah bersabda, "Sesungguhnya Allah dan para malaikat-Nya berselawat kepada orang - orang yang berada pada saf – saf terhadapan" (Hadith ini disahihkan oleh Syaikh Al Albani dalam Sahih Sunan Abi Dawud I/130)

4. ORANG YANG MENYAMBUNG SAF

(tidak membiarkan kekosongan di dalam saf). Para Imam iaitu Ahmad, Ibnu Majah, Ibnu Khuzaimah, Ibnu Hibban dan Al Hakim meriwayatkan dari Aisyah ra., bahawa Rasulullah SAW bersabda, "Sesungguhnya Allah dan para malaikat selalu berselawat kepada orang - orang yang menyambung saf - saf" (Hadith ini disahihkan oleh Syaikh Al Albani dalam Sahih At Targhib wat Tarhib I/272)

5. KETIKA SEORANG IMAM SELESAI MEMBACA AL FATIHAH.

Imam Bukhari meriwayatkan dari Abu Hurairah ra., bahawa Rasulullah SAW bersabda, "Jika seorang Imam membaca 'ghairil maghdhuubi 'alaihim waladh dhaalinn', maka ucapkanlah oleh kalian 'aamiin', kerana barangsiapa ucapannya itu bertepatan dengan ucapan malaikat, maka ia akan diampuni dosanya yang lalu" (Sahih Bukhari no. 782)

6. ORANG YANG DUDUK DI TEMPAT SOLATNYA SETELAH MELAKUKAN SOLAT.

Imam Ahmad meriwayatkan dari Abu Hurairah, bahawa Rasulullah SAW bersabda, "Para malaikat akan selalu berselawat kepada salah satu di antara kalian selama ia ada di tempat solat di mana ia melakukan solat, selama ia belum batal wudhu'nya, (para malaikat) berkata, 'Ya Allah ampunilah dan sayangilah ia'" (Al Musnad no. 8106, Syaikh Ahmad Syakir mensahihkan hadith ini)


Cik Mawar
" ko nie sejak kuar perut mak ko ka leh bercakap"
Bila teringat kata2 kat atas tu..aku tergelak sendiri..nie kawan haku yg cakap..masa dekat Form 6..Aku pon tak tau apolah yg buatkan dia leh kata cam tu...dia nie bercakap fikir dengan waras @ tak...hahahahaa...nak kata budak darjah 1 yg kata..leh lah terima..nie budak Form 6...huahuaa..
masa nie minggu mula2 masuk form 6..maybe dia tgk haku nie banyak cakap kot...Ya lah haku nie..lau dtg keramahan..org baru jumpa haku buat dah kenai sejak lahir...hahhaa...tu dia kata camtu kot ...Tapi seingat haku...dia org pertama cakap camtu...sbb tu smpai skrg haku ingat.. Budak nie masuk U dah..nak habis dah ijazah..haku ja tak mampu..nak teruskan perjuangan.
Aku nie klu ikut purata mmg peramah...tapi kdg2 aku jadi lebih pendiam dari org yg pendiam.. sesiapa yg jumpa haku kali pertama tanpa mengenali siapa Cik Mawar..mesti kata haku nie pendiam, Supan ja...huhauhauhuaa..sebb kaji selidik yg haku buat sepanjang 23 tahun 2 bulan hidup nie ...purata mmg mengatakan haku pendiam..bila kali pertama tgk haku nie.. Tapi tgk tu kn tempatnya lah...jgn tgk haku bila haku ngan kawan2....tu bukan masa aku jadi pendiam..tu masa haku jadi gilos2... hhahahaa
Bukan nak hipokrit...Tapi org kata "dok ladang lembu mengembu..dok ladang kambing..mengembik"...walaupon aku tak mengembu n mengembik..huahuaha.. Maksudnya.. kita dok mana2 pon kena lah sesuaikan dengan persekitaran nya... Aku rindukan kawan2 haku.. Haku rindukan saat2 sekolah dulu...uwaaaaaaaaaa....aku rindu ...Aku rindu pada semua yg windu haku ( hehehe..mesti ada org rindu aku kan kan kan...)
Cik Mawar
Aminnnn..
Hari Nie seperti Hari Jumaat2 sblm nie aku cuti..Hari untuk merehatkan diri, jua hari memalaskan diri dirumah..huhauha..Tapi setiap kali jumaat lah selalunya bila den dok umah..masa nie lah segala urang yang ado kat umah sibuk..Hari nie mak G rewang umah jiran, esok nak kenduri, abah kuar, adik ngan kawan2 dia lah..mana nak lekat kat umah.. erm.. dah siap buat kerja umah..Aku Baru mandi..wangi2..huhu..

Hari nie nak masak apo erk? tgk lam peti ado ikan ja..grg ja lah..sayur mmg abah tak beli sbb ambik ja kat luar..byk sayur2 ran abah n mak tanam..tgk ado terung 4 biji..n kelapa pon ado..ok2 wat pajeri terung lah..lama dah tak mkn pajeri terung..n nampak lak kacang panjang.. petik lah sikit..wat tumis ngan telur...pkl 1.30 dah siap masak..biasanya..klu hari jumaat makan tgh hari lepas abah balik solat jumaat..

Petang dok umah ja tgk TV..Motor adik Bawak g mancing....aku nie lau tak da hal..mmg tak da nya nak kuar umah..nak bersiap2..tu benda yang haku malas..huahuaa..klu cuti..motor tu rehat ja lah..tu sebab minyak isi penuh..sebulan cukup..g n balik kerja.

Erm...Hari nie tak da semangat ja..tak tau naper...Huaaaaaaaaaaa..Tak suka perasaan nie.. knpa aku nie....
Cik Mawar
IKAN BILIS
Bentuk dan rasanya gitu- gituuu... saja. Selalu sedap dimakan kalau tidak ada sayur atau tidak ada lauk yang lain.... INI BINI SENDIRI....


IKAN KELI
Kalo yang ini harganya murah, bisa dimakan dimana saja. Banyak dijual di tepi jalan, harus hati-hati INI AWEK TEPI JALAN........

IKAN BANDARAYA
Jenis ini murah dan selalu menempel di kaca aquarium. Kalo sudah menempel, susah sgt nk lepaskannya.... mcm gam...INI AWEK ALIM, ANAK USTAD nii.......


IKAN MAS KOKI
ini jenis ikan lumayan mahal, indah bentuknya, warnanya, dan lenggak- lenggoknya. Sayangnya hanya boleh dilihat, dikagumi, tak boleh dimakan, kerana termasuk kategori ikan hiasan..... INI BINI ORANG.......



IKAN ARWANA
Kalo yang ini kalau di aquarium memperlihatkan kesombongan dan keangkuhan kerana tau tubuhnya indah, langkahnya lemah gemalai dan memancing mata.. nakal melihatnya di manapun dia bergaya..... So pasti harganya mahal kalau ingin memilikinya.... INI PERAGAWATI, CELEBRITY or keatas........


IKAN SALMON
Bentuknya OK, indah, dagingnya pink muda dan enak dimakan. Tapi sayangnya mahal, soalnya masih boleh diimport. Sesuai... ada nilai, ada kualiti....
INI WANITA BERKERJAYA
















Cik Mawar


Aku Jua WANITA n SAHABAT.........
Cik Mawar
"Sembahyang adalah prinsip utama dalam hidup. Memberi alasan tidak cukup masa untuk melakukannya adalah hinaan kepada Allah"

"Berpasangan dan cinta adalah naluri dan nafsu, otak yang mengawalnya. Jika biarkan cinta menguasai diri hingga merosakkan hidup, nescaya diburu kekesalan sepanjang hayatnya"

"Kecantikan dan kebaikan tidak wujud bersama"

"Penipu yang mahir sekalipun tidak akan menyedari sekiranya dirinya ditipu"

"Tiada hiburan yang lebih murah daripada membaca"

"Berdoa dan meminta bukannya perkara yang sama"

"Tidak penting sama ada berapa lama kita hidup. Yang penting bagaimana keadaan kita semasa hidup"

"Tidak ketawa walaupun sehari amat merugikan"

"Mimpi itu adalah perlu dalam hidup"

"Sesiapa yang tidak pernah merasai kepahitan tidak akan mengenal kemanisan"

"Kesabaran akan lebih menguntungkan daripada kekuatan yang dimiliki"

"Lelaki yang bijak dapat membaca buku & kehidupan sekaligus"

"Jagalah apa yang anda suka atau anda terpaksa menyukai apa yang anda dapat"

"Tanpa permulaan, anda tidak akan sampai ke mana-mana"

"Di mana anda berdiri, di situlah perlumbaan kehidupan anda dan lupakan masa silam"

"Lebih baik seseorang wanita mengahwini lelaki yang mencintainya daripada beliau mencintai lelaki tersebut"
Cik Mawar
ehem ehem...wadusss...mengharap sesuatu yang tak dapat sungguh pedih rasanya.. Hati nie bagai ditusuk sembilu...huahuahua..ayat haku..Sembilu tu hapa erk? pernah ka haku rasa? Erm.. Tapi mesti semua pernah rasa kan? bagaimana perasaan yang mengharapkan sesuatu tapi tak dapat apa yg diharapkan...disini lah psikologi memainkan peranan penting...huhauhaua.. Fikir fositif...jgn negatif... kalau nak g makan makan ngan kawan tapi tak jadi.. jgn anggap kawan tu sajo ja nak mungkiri janji..anggap ja kawan tu ada kerja yg tak dapat dielakkan.. Bukan semua manusia dapat tunaikan janji..Kita kan hanya merancang ALLAH swt yang menentukan..

Perasaan marah n kecewa hanya menambahkan sakit hati...jua membuatkan fikiran kita jadi tak menentu...Jgn biarkan semua tu menguasai pemikiran...fikirkan yang baik2...Selalu nya time marah lah setan berpusu2 menghasut...Jgn biarkan mereka menang dengan misi jahat diorg..huahuahuhauaa... fikirkan sesuatu dengan waras dan tenang..InsyALLAH segalanya akan mudah dilihat jua diharungi..

Tapi salah satu perangai wanita nie..yang tak boleh lari...mudah mengharap bila org berjanji.. mmg lah setiap org ada ego masing2...Tak nak tunjuk kecewa...Tapi padahal mereka kalau ada yg berjanji. Lagi2 yang berjanji tu orang disayang..huahuaua....tahap diorg mengharap paling kurang pon 50 %..huhuh..walaupun sikit..Tapi jika ada perasaan mengharap n bila tak dapat pasti jua akan kecewa...

wadus2...Aku nie...dah lah lapor...citer pasal emosi2 lak..tambah lapor..Mano lah biskut aku nie..hahahaha.../me Away makan biskut..lapor2..
Cik Mawar
Siapa kah Gerangan Mr.X yg buat hidup ku penuh dengan debaran ini...aduhaiiiii... Tapi semenjak dia hadir lam hidup aku..aku jadi macam org bersalah yg sering diperhatikan.. huhu.. seram oooo..kalau rasa macam nie...nak g kerja n balik kerja pon seram..huhuh

Aku kenal Mr.X nie kat room chat...Aku yg terbukti mmg nakal bila chating sering menimbulkan huru hara n sering gurau2 yg kdg2 org pon jadi buhsan kot ngan haku( ya ka? entah)
..hahahaha..Tapi Aku nak bagi tau kepada semua pembaca Blog haku...Aku mmg suka bergurau...n kalau aku ada kata sesuatu yg tak sedap tu...aku tak da niat pon begitu..just bergurau...Tapi Mak ada Pesan " Bergurau2 jugakkk..Hati org mana kita tau..Tak semua macam kita yg leh bawak bergurau" adesss..amponnn mak..tulah anak mak nie nakal sgt..adessss..

Dengan Mr.X nie pon mula2 dia masuk chat room...Haku dah mula cari gaduh ngan dia..sebab dia masuk dok ngarut2..aku pon geram lah...hahahaha..Tapi lau aku tau dia nie duduk dekat2 kawasan haku..tak da lah aku dok gurau2 melampau...sbb aku malu lau org yang kenal haku tgk cara aku sembang kat room...tu pasall..kalau custemor ado tanya " Akak chat kat room apo tu?" huh...mmg aku tak bagi tau...aku chat kat room apa...haku Malu..hehehehe... Ya lah..kat room aku nie suka gila2...kat luar kan..Aku..ehem ehem...hahahahahaha

Mula2 aku ingat Mr.X nie memain ja dia tau tempat haku kerja ...tapi bila dia sebut serba sedikit pasal tempat nie..aku jadi peluh2 dah..adessss...camner lah leh ado lak org sesat2 kat room nie tau tempat haku nie...ingat tempat haku tak fofuler...hahahaha..upanya fofulerr gak..adesss.. Nnt siaplah..tau2 Mr.X ado kat pintu tempat haku kerja nie...mau leh debar2 haku dibuatnya...ayak..Camner nie? Nak pindahhhhhhhhh lah...hahaha..Eh..aku nak pindah pi mana? huhu..

Takpolah...apa pon Mr.X nie kawan haku gak...kalau dia nak datang sini jumpa haku...Haku suka ja...bukan haku kena pi sana jumpa dia.. lambat atau cepat..Insyallah nnt akan jumpa gak..Haku sentiasa mengalukan kedatangan kawan2 mai sini melawat haku yg sentiasa bezy nie....Mai lah semua..mai sini jumpa haku....Tapi jgn lupa bawah buah tangan...ulangan ya..buah tangan..bukan tangan yg berbuah..hahahahaa....dah dah..nnt merepak lak haku nie..

P/S: Kepada Mr.X klu nk datang sini...jgn nak wat naya kat den...den guwau2 ja kat chat room.. hahahaha( takut ka haku nie)
Cik Mawar
Sebut Ja pasal jerawat...huhuh...Amat sensetif bagi setiap wanita..sbb kebanyakan masalah nie jadi kat wanita..Ya lah sapa yg tak nak muka bersih, putih, Dll. Haku pon ado jerwat..huhu..ms sek takdok..dah lepas sek meriah sungguh dia keluar..huahuauahua... Aku teringat kata2 kawan chat " Perempuan nie kalau sakit dalaman, malas nak cari ubat, Kalau jerawat tumbuh..kecoh, cepat2 ja cari ubat"..huaauhauhaa...Bila fikir2 betol gak kata dia..Tapi tak semua..Nnt ado lak wanita lain terasa..:)
Pagi nie Aku belek2 forum..jumpa laman web nie..pasal kesihatan..so leh copy n paste kat sini..wat pengetahuan pembaca blog2 haku nie..hehehe..
DAHI
Haba bad an melampau, peredaran darah tidak baik. Minda dan bad an, mungkin terlampau letih.Stress Kumpulan ini biasanya panas baran Nasihat : P upuk tabiat tidur awal, bangun awal. Dapatkan tidur yg cukup dan minum air banyak
HIDUNG
Jerawat di batang hidung bermaksud tulang belakang kita mungkin bermasalah Di hujung hidung mungkin kerana haba perut melampau dan sisitem penghadaman tidak normal Di salah satu hujung hidung pula boleh dikaitkan dgn ovari atau sistem reproduksi
DAGU
Fungsi buah pinggang terjejas atau sistem endokrin (rembesan dalaman) lemah. Kaum wanita mudah mendapat jerawat di sekitar dagu mungkin berpunca drpd haid yg tidak teratur dan sistem peranakan yang bermasalah.
PIPI KIRI
Fungsi hati mungkin kurang lancar termasuk dilanda masalah rembesan, menyahtoksin dan penghasilan darah.
PIPI KANAN
Fungsi paru-paru mungkin tidak normal
PADA BADAN (BELAKANG & DEPAN)
Sistem perkumuhan yang bermasalah, sembelit. Amalkan pemakanan yang sihat dan mengikuti piramid pemakanan bagi mempastikan toksin tersingkir dengan lebih baik.
Cik Mawar
Pejam celik pejam celik..celik bangun tidur..dah 5 Feb hari nie..nnt sedar2 dah hujung tahun..Fuhh cepat btl masa berlalu..Blog nie pon bila tgk2 upanya dah seminggu tak mengepost..hehehe..Tak da citer menarik nak bebel n luahkan..mood nak cari artikel pon malas.. Chat, forum, games, ..huhuhu...Bulan depan dah genap kerja sini 2 tahun...Bila pusing2, jeling mato tgk tempat nie..still macam mula interview kat sini..huhu..nie lah akibat dapat pekerja yg chat ja..hahahaa..sian Bos haku..Tapi nak wat camner..Bos pon tak kreatif n fikir cara nak lariskan lagi tempat nie..huahuahua...

Saat nie aku keseorangan lagi dalam nie...Sib baik ado lagu kat Fungkur nie...dongar lah jugak..wat suasana cam meriah..huhuhu..pasang lagu kekuat..Sekarang tak musim hujan dah..indah ja suasana..Tapi kat luar tu panas terik gak lah..lau g kuar..mato nie nie buka pon payah..silau2..huhu..Puteri Lilin mmg cam nie..(tapi tak putih pon) huahauhaua.

Sejak dua menjak nie..adesss..lah selalu sgt tetidur lepas mahgrib..sedar2 dah kol 9 @ 10..huhuhu..nikmat tol tidoq..lepas tu tidoq lak semula kol 12 lbh..Sampai kakak msg mesti dah lali ngan jawapan haku " Baru bangun tidoq" huhu...Mak pon dah faham..kalau senyap ja lam bilik dia tau aku tertidoq.....org tak da masalah negara cam nielah kot...nak fikir apo? Pakwe.( tak yah, dia ado baik2 ja) , Musuh ( wat pa..nak fikir, ado ka musuh aku), Kawan ( fikir pon lama mana sgt), kehidupan ( macam biasa ja) ,Bekas Pakwe( hahaha, ada ka jadi bekas aku), Kawen ( hahahaha, tak yah fikir, dia tak da duit), anak ( nak fikir camner, kawen pon belom), Cara wat anak( tetttttttttt,apo aku ngarut nie ).. hahahaha...

Adesss..tah hapa2.nie lah lau lamo tak membebel lam nie..Minggu nie banyak lak kejutan buat aku..adesss..seram seram..apo lah nak jadi..dah lah malam nie citer baru kat slot seram TV3..lagi tambah seram..huhuhu..Sampai hujung minggu nie kot seram seram ja..adesss..
Semoga cepat lah hilang seram2 dalam hidup den nie..Fuhhh...mengarang cam nie pon 5.30 ptg baru siap..adesss..esok2 lah...ngarut lagi.

Daisypath Wedding tickers

Daisypath Wedding tickers

Cik Mawar FC