Cik Mawar

Salam Kemerdekaan yang ke 52..
Buat semua warga Malaysia yang dicintai..
huhuhuh..
dah 52 tahun malaysia bebas dari penjajahan..
gol2 yang mahu menakluk negara ini..
Tapi skrg.. sebenarnya..
Malaysia.. kembali dijajah

dengan kebudayaan asing
yang mana... Rakyat malaysia lebih
cenderung meminati budaya barat
ermm..
isu nie..tak mungkin surut kot..
aku tgk makin teruk adalah
kadang2 takut

diriku jugak terjebak..
mintak jauh lah..
amin....

Lagi 1... nama ja merdeka..
aku tak merdeka agi..
kena kerja..

kerja..
kerja..
huhuh.. takpolah..
layan ja lah
kerja pon buat apa ja
layan YM

layan Facebook
layan radio
layan blog..
menjahit..
huuhuh..poei godek pic..
pic tahun lepas..
Kat tompek kojerr
kojerr.
kojer..
kuikuikui





Cik Mawar

Kuih Masalodeh @ juga dikenali sebagai kuih kacang dal
hehehehee.. aku buat nie masa hari jumaat
semalam nak post dok sempat
so hari nie ambik masa jab
nak ajar wat kuih nie
Cam biasa lah..
resepi Cik Mawar simple
Mesti semua leh buatnya
Insyallah..


Bahan -bahannya:-


1)Kacang Dal ( RM 2.00)

2) Bawang besar 1 Biji ( hiris)
3) Cili Kering 4 tangkai ( hiris halus)
5) Sedikit Ketumbar Dan Jintan Manis
6) Daun Kari
7) Garam
8) Sedikit Tepung

Cara Membuatnya:-
l
1) Ambik kacang tadi kemudian basuh sampai air nya kelihatan jernih
2) Masukkan ke dalam periuk dan masak sehingga kacang agak lembut ( jgn terlalu lembut sampai hancur..
3) masukkan sekali garam


Tadaaaaaaaa.. inilah hasilnya.. kacang dal yg telah direbus


4)Kemudian.. masukkan semua bahan yang telah disediakn..
5) Bubuh sedikit tepung gandum untuk mudah dibentuk
6) Panaskan Minyak
7) Apabila minyak telah panas.masukkan aduna yg telah dibentuk, goreng menggunakan api yg tidak terlalu kuar n tidak terlalu perlahan
8) Apabila sudah agak kekuningan.. boleh diangkat..
Then siap...

Kan mudah..
Memasak itu mudah dan menyeronokkan
Selamat Mencuba..




Cik Mawar
Seketika Di Yahoo Messenger
Lya : mawar sila amik tag di belog
Aku : okek lya
mekasih
mawar pon boring nie
tak tau apo nak bebel kat blog

Layannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn..

1. Nama-nama timangan anda

Alahai kena bagi tau agi ya? dah kato layannn..
jawab ja lah..
keluarga @ org terdekat panggil
anie
kawan2 byk panggil
siti, hani @ cik mawar

2.Anda Seorang yang?

*peramah
*suka budak2
*suka makan, lagi2 makanan FREE
muahahahahazzz
*suka majuk..pastu org tak pujuk..
kena pujuk diri sendiri.. thing + ( sedih ja )
*org kata aku suka wat lawak. kdg2 aku rasa menda tu tak lawak pon
*cepat melenting ( gahrang nie)
*Suka main games
*suka masak
*serius( agak2 ada org caya tak?)

3. Insan teristimewa

* Keluarga dan kaum kerabat
*kawan2 yang baik2 n syg aku
* Bakal Suami

4.
Lagu kesukaan anda

*Cinta Abadi - Black Roses
*Nyanyian rindu buat kekasih - Data
(alahai windu nyaaaaaaaaa)

.5.Makanan kesukaan anda.

Janji leh makan...
hantam ja..
Bismillah..


6. Sikap yang buatkan anda stress
.

Bila ada custemor masuk wat muka cam bagus
bodoh sombong
belagak..
rasa nak halau ja
(sib baik aku pandai tahan rasa)
tapi aku yg stresss..alahai..
mencikkkkkkkk

7. Warna Kesukaan

Pink, Merah,Biru

8. 3 benda ada lam bag

*2 Ketol fhon
*beg kecik isi lesen, kad pengenalan duit. (bukan purse)
*Kunci
(byk agi..penuh tapi ni yg plng pntg)

9. Bila kali terakhir anda menangis...kenapa?

alahai.. tetiba ada soklan nie
*1 Ramadhan 2009
*Hal keluarga (terlalu berat nak cerita)


10. Tag 6 rakan anda

Sapo2 rasa bosan cam aku
jawab lah
jawapan pon
semua cam bosan ja
alahai.
siap2 nak balikkkkk.
33 minit agi...

Selamat berbuka pada semua yg berpuasa:)


Cik Mawar


Suatu Hari Rasulullah SAW didatangi oleh seorang wanita kafir. Ketika itu baginda bersama beberapa orang sahabat. Wanita itu membawa beberapa biji buah limau sebagai hadiah untuk Baginda. Cantik sungguh buahnya. Siapa terlihat pasti terliur. Baginda menerimanya dengan senyuman gembira.Hadiah itu dimakan oleh Baginda Rasulullah SAW seulas demi seulas dengan senyuman.

Biasanya Rasulullah SAW akan makan bersama para sahabat, namun kali ini tidak. Tidak seulas pun limau itu diberikan kepada mereka. Rasulullah SAW terus makan. Setiap kali dengan senyuman, hinggalah habis semua limau itu. Kemudian wanita itu meminta diri untuk pulang, diiringi ucapan terima kasih dari baginda. Sahabat-sahabat agak hairan dengan sikap Rasulullah SAW itu. Lalu mereka bertanya.

Dengan senyuman Rasulullah menjelaskan 'Tahukah kamu, sebenarnya buah limau itu terlalu masam semasa saya merasainya kali pertama. Kiranya kalian turut makan bersama, saya bimbang Ada di antara kalian akan mengenyitkan Mata atau memarahi wanita tersebut. Saya bimbang hatinya akan tersinggung. Sebab itu saya habiskan semuanya'. Begitulah akhlak Rasullullah SAW.

Baginda tidak akan
memperkecil- kecilkan pemberian seseorang biarpun benda yang tidak baik, Dan dari orang yang bukan Islam pula.
"selemah- lemah manusia ialah org yg tidak boleh mencari sahabat Dan orang yg lebih lemah dari itu ialah orang yg mensia- siakan sahabat yang telah dicari dan berburuk sangka pula kepadanya" - Saidina Ali

Dalam bulan ramadhan nie.. pelbagai juadah kita akan terima,beli @ buat sendiri.. Dah nama pon puasa.. mestilah kadang2 rasanya tidak terlalu baik.. jangan lah sampai rezeki itu dihina.. jika tidak dapat dihabiskan.. cukup lah sekadar diam sahaja...sedekah kan pada binatang ternakan keesokan harinya..

*muhasabah diriku... dan peringat buat semua teman-teman :)

Cik Mawar

Roti Sardin..
nie wat kemarin...
nak post entry nya semalam..tak sempat lak
dok bercucuk tanam ja
hahahahaaa
Jom ..kita masuk kelas memasak.
Layan Pic nya dulu
baru senang nak citer
"
"

Okek..jom mulakan

Bahan- bahan :-

1 bungkus Roti ( ikut suka jenama ekou suka)
1 tin Kecil Sardin
1 biji Bawang besar
5 sudu Cili Kisar @ cili api ( nak pedas boh banyak2)
Tepung gandum
tepung beras
serbuk pewarna kuning
garam
serbuk perasa
asam keping @ asam jawa
minyak

Cara Memasak:-

1. Sediakan roti dan sardin..
2.Panaskan kuali..masukkan sedikir minyak tumis cili yg telah dikisar @ klu guna cili api..tumis sekali bawang kecil n bawang putih.Bila Cili kelihatan pecah minyak Masukkan sekali bawang besar yg telah dipotong dadu, asam, garam n serbuk perasa masukkan sekali
3. Kemudian masukkan ikan sardin..hancur2 kan sekali sambil kacau tu.. mudah kerja.. dah agak kering n puas hati.. angkat
4. Bancuh tepung ( tgk cara2 masak cempedak goreng) sama ja bancuhan nya
5. Sardin tadi boh kat roti n lipat dua.. ( byk cara.. suka hati nak wat camno), then panaskan minyak, celup roti lam tepung sebelom masukkan lam minyak yg dipanaskan.. masak cam biasa..sampai kekuningan.. pastu siapppppppp...Boleh Makannnnn..

Selamat Mencuba & selamat merasa

Cik Mawar
Bahana Selsema Vavi nie
Menyebabkan Ramai terpaksa..
n mempunyai kesedaran untuk menjaga kesihatan
ya lah kan..
Membawa maut tu.. alahai
Tapi dok kecoh2.. pasal vavi selsema..
tak da lah nampak Vavi..
mati secara berjemaah..
ish ish..

Dalam meniti hari ke hari..
tension kena pakai topeng kebenda nie
mereka telah melepaskan tekanan mereka..
tadaaaaa...
"
"
Hencom

Skema

Riang Gumbira
Pelukis

Ibu Tertekan

Budak tak da kerja
hahahahahahaa

Cik Mawar
**Klik Pic Untuk Rasa lebih sedap

http://emo.huhiho.comNasi Goreng Daging Kunyit
nie aku masak minggu lepas dah.. nak post kek sini
tak sempat2.. sibuk ajo..
hari nie.. ado lapang sikit..
sambil jeling2 baju
cik kuna
kekekeekekeke
Sapo tingin leh masak sendiri..
mesti org kato..
"eleh resepi sonang nie pon nak letak"
hahahaa
dulik lah.. cam blogger lain taip
"Blog haku.. suka haku lah"
Tak suka..jgn mai.. alahai..
hahahahaa


http://emo.huhiho.comBahan-bahan :-
Nasi ( agak2 4 pinggan)
2 ulas bawang merah
3 ulas bawang putih ( leh kurangkan lau tak suka)
10 biji cili api
sepiring daging yg dipotong nipis
Kacang panjang
Kunyit
Garam
Serbuk Perasa

http://emo.huhiho.comCara Memasak:-

1. Tumbuk bawang, cili api, garam sekali
2. Panaskan minyak, masukkan daging yang telah digaul bersama kunyit, goreng sehingga kelihatan agak garing
3. Masukkan bahan yg ditumbuk tumis hingga bawang naik bau
4.Masukkan kacang.. masukkan serbuk perasa
5. Masukkan nasi.. dah gaul rata..
6. Apabila agak penat dan sudah Lapar boleh angkat
7. Apo agi.. makannnnnnn.. Bismillah.

Selamat Mencubahttp://emo.huhiho.com
Cik Mawar
)1) Sila Paste award ini lam blog anda


2) Nyatakan 6 fakta menarik tentang pemberi tag ini ( Cik Lya)

* Comel
*Mesra Rakyat ( rakyat melaka kot) hahahaha
* Hidup dengan jaya dpt makan pelbagai makanan
*Selamberr
*Suka masuk blog aku ( hahaha Pasan jab)
* Suka Apa jua berkaitan dengan ITIK


3) 9 Fakta Menarik tentang diri sendiri

Bab nie aku lomah sikit.. alahai
*Suka Bunga Mawar
* Suka main games
*Suka Makan & Makan banyak
*Suka wat lawak ( org kata) ya kot.. Kdg2 org gelak aku tak pon (hahaha)
*Suka Blog Sendiri
* Lebih suka pakai baju kurung g mana2
* Mudah Mesra n Ramai Kawan
* Sangat Pakar dalam halau custemor balik bila dah kol 6 ptg
( Habis waktu kerja)
*Suka Bawak Motor ( tak suka basuh motor, tak suka isi minyak)
* Bila chat taip laju tahap gaban..wat kojer lambat cam siput( hahaha)
Erk lebih dah ka... (hahahaha) next

4) 10 Menerima award ini..

Bab nak tulis satu2 nie maleh.. Semua kawan2 blog aku mmg layak dapat award nie.. n semua blogger okek.. hambik2.. sementara entry ini tak ke older post..
hauhauauhaua..


* Namo sedih2.. setiap berlaku ada hikmahnya .. erm.. cayouk cayouk mawar.. Hidup kena teruskan selagi masih bernafas.. semua itu satu anugerah.. yeahhhhh..
Cik Mawar
Alhamdulillah...
Daku Masih diberi peluang merasai
Kedatangan Bulan Ramadhan
pada kali ini..
walaupon sedih.. mlm tadi
tak dapat g Terawih..
Hujan Lebat sangat..
Takpalah..
Insyallah Lain kali leh g
Aku pon Dok rumah Ngaji ja lah..
Pastu dah selesai menunaikan
ibadah Wajib n yg perlu..
Aku g dapur..
sambil tgk TV..sambil Sediakan bahan2 untuk masak sahur
Aku masak redang daging awal2.
subuh nya bangun baru oh santan pekat..
Lepas Sahur..msg kawan2.
Ucap selamat berpuasa.
pastu tunggu solat subuh jab..
Then tetiba tau2 aku dah tetido
Badan aku lenguh2..
maybe tidoq sekejab sgt kot..
terjaga tepon jatuh bawah katil
terus bangun
dengar sore mak lak.
Bangun..
"
"
"
Ada peristiwa yg merusik hatiku
uwaaaaaaaa
YA ALLAH..
Aku tak tau nak luah..
nak call akak
erm..
nak bagi tau abang..
erm..
Aku sedih.. aku menangis..
Makruh ka puasa aku..
ermm.
aku nangis beria..
masuk bilik nangis
masuk tandas nangis..
:-(
Knpa sayu sangat dibulan yg Mulia nie.
sampai mata aku bengkak
arghhhhh
YA ALLAH tabahkan lah hati kami semua ..
Lembutkan lah hati2 kami..
http://emo.huhiho.com

Cik Mawar
Buat Semua....
sahabat2
Pembaca blog
Pengikut blog
Blog-blog yang ku lawati
Insan yang sentiasa melihat blog ku
Sonang citer
kepada semuaaaaa lah
Umat islam
Selamat Bepuasa..
Semoga Puasa kali ini,
Lebih mendatangkan keberkhatan
Insyallah...
AMIN...

Salam Sayang Dari Cik Mawar
http://emo.huhiho.com




Cik Mawar

Tadaaaaaaaa..
Nie lah Jambu Susu namanya
Namo canggih dia haku dok tahu lah
sejak kecil haku
tau nama dia Jambu susu
sebab dia putihhhhhhhh
hauhauaa..
dulu masa kecik2..
kami adik beradik..siap jual jambu nie kat sek
sebijik 20 sennnn..
hehehe.. jambu nie lau masak
bau harummmmm
tak hingat..
lau musim dia..pepagi putih ja kat tanah
jambu tu luruh
Dulu jambu nie sebelah umah
betol2 tepi bilik aku..
tapi sekali dia hempap bumbung da
habis rusak..patah kayu alas bumbung
terus tebang
sekaranggggg
"
"
"
Tadaaaaa..

Pokok Jambu susu nie dah berbuah..
mak tanam belakang umah lak
huhuhu..
jambu nie. kena ngan kicap +ciliapi+ gula+ belacan
perghhhhhhhh
teranggkat kening makan
huahuauaa..
sapo nak. mai pahang
tapi musim dia ja lah.
so kena bagi tau awal2...
ulang ayat
bila MUSIM dia buah ja
Ha.. jambu ateh tu
Cik kuna Dah tempah
dia nak balik hujung minggu nie
hauhauha..

Okleh.. lain kali citer pasal buah agi ya..
Nak g Sambung bekebun


Cik Mawar

Tadaaaaaaaa..
akhirnya siap jugak jahitan nie..
malam tadi usaha jugak siapkan
manik tu cukup-cukup ja
alahai..
alhamdulillah
time gawat2 nie..
Bepeluh gak lau tak cukup tu..
hehe..
Hope tuan empunya baju tu puas hatilah
Cik Kuna
ehem ehem.
sama kan cam corak kat baju ekou?
Dah dia tgk pon cth kat baju ekou
hahahaha..
So.. samo2 lah
hikut ja
Kehendak pelanggan harus diutamakan.
hehehe..
Cam ulat kan?
manik hitam tu kepala dia
hahahaha..
apo2 ja lah..
Tunggu..
tunggu..
( sambil2 senyum)
hehehe

Cik Mawar

pendekatan daripada hadis-hadis sohih Nabi Muhammad s.a.w. sejak 14 abad yang lalu yang menyebut secara jelas faktor, sebab atau punca berlaku bala yang dikirim oleh Allah SWT ke atas umat baginda:

1- Ilmu Islam akan beransur hilang sedikit demi sedikit.

2- Umat Islam sanggup mengikuti jejak langkah Yahudi dan Nasrani dalam tindakan, teladan, pertuturan dan cara hidup mereka.

3- Muncul golong anti hadis (yang tidak dibendung).

4- Umat Islam yang terlalu banyak bergelumang dalam keseronokan.

5- Terlampau mewah.

6- Menghimpun harta sebanyak mungkin (hingga lupa untuk menggarap ilmu agama).

7- Tipu menipu dalam perkara dunia.

8- Saling bertengkar dalam urusan remeh-temeh (yang sepatutnya boleh dimaafkan).

9- Tersebar luas hasad dengki serta hasut menghasut di kalangan mereka.

10- Islam dianggap sebagai agama asing atau berdagang di negara umat Islam sendiri.

11- Berleluasa amalan rasuah dengan pelbagai bentuk dan helah.

12- Orang yang baik terlalu sedikit, malah orang yang jahat semakin ramai.

13- Muncul orang yang tidak peduli sumber harta yang diperolehinya.

14- Riba wujud di mana-mana.

15- Ramai yang minum arak dan menamakannya sebagai bukan arak.

16- Golongan lelaki semakin sedikit dan golongan wanita semakin ramai.

17- Golongan lelaki yang menyerupai wanita dan sebaliknya.

18- Ibu melahirkan tuannya.

19- Bangunan pencakar langit.

20- Muncul ramai ahli ibadat tapi jahil dan ramai golongan ulama tapi fasiq.

21- Orang yang berpegang dengan Islam bagai menggenggam bara api.

22- Berlaku peperangan demi peperangan.

23- Masa akan menjadi singkat.

24- Muncul galian-galian bumi.

25- Ujian yang dahsyat terhadap iman.

26- Peperangan di kawasan sungai Furat kerana menyebut kekayaan.

27- Ketiadaan iman untuk bersolat jamaah.

28- Al-Quran akan hilang dan ilmu akan diangkat menghadap Allah.

29- Bermegah-megah dengah keindahan masjid dan kosong dengan pengisian agama.

30- Menggadai agama kerana dunia.

31- Pelaksanaan haji dan umrah bukan kerana Allah.

32- Harta negara bertukar tangan di kalangan pemimpin.

33- Sesuatu amanah dianggap sebagai batu loncatan untuk mengaut keuntungan.

34- Bayaran zakat dianggap sebagai denda/saman.

35- Suami yang terlalu tunduk kepada isteri.

36- Anak-anak yang menderhaka terhadap ibu mereka.

37- Muncul ramai orang yang patuh dan setia yang tidak berbelah bagi kepada kawan dan rakan.

38- Golongan bapa yang hampa kerana disia-siakan oleh anak-anak mereka sendiri.

39- Berlaku pertengkaran dalam masjid.

40- Apabila orang yang rendah maruahnya dipilih menjadi ketua sesuatu kaum.

41- Apabila orang memuliakan orang lain kerana takutkan kejahatannya.

42- Apabila minuman keras tersebar luas.

43- Ramai golongan lelaki yang memakai sutera.

44- rtis-artis wanita diagung-agungkan.

45- Alat-alat muzik diguna-pakai (sebagai mata pencarian).

46- Kesilapan manusia hari ini mengutuk generasi terdahulu.

Apabila perkara yang disebutkan itu berlaku, maka kata Nabi, tunggulah ketika itu akan datang kepada manusia angin panas, ribut taufan, puting beliung dan bahaya-bahaya yang lain serta hingga berlaku penukaran corak dan rupa.
(EmilDari Seorang Rakan)
Cik Mawar
Huhuhuh...Hari nie seperti biasa..
sering biasa aku lakukan kat depan PC
Menjahit..menjahit.. la la la
baju nie tuan nya nak
Khamis nie.. alahai
tu Baru nak jahit bawah baju
pastu nak kena letak manik lak
kat hujung lengan baju
Khamis nak
aku dok depan PC nie...
kdg2..kerja tak menjahit pon..
dok menjahit..
"
"
"
Menjahit
(ha buktinya.. games kat facebook tu.. hihihi kusyuk gila gaya menjahit)
Menjahit
"
"

Ha Sampai part nie aku tak tahan
muahhaahhazzz
Games..
"
"
"
Games
''
''
Sekarang dah maleh nak join chatroom
main games ja..
hahahaa
parah gilerrr
(ladangku)
Sekarang dok best gilerrr main games tanam menanam kat
facebook
alahai.. tu ha salah satu ladang aku
ado lagi 3 ladang
lain lak namo games nya
tapi semua tanam2 lah
hahaha kan senang lau tanam cam tu
terus dapat hasil
balik kerja ja
bawak sayur2..balik umah masak
mak abah pon mesti kembang hati
suka..
hahahahaha
Tapi
hanya lah Gamess.
aduhaii

Dah dah.. bebel esok2 lak.. nak sambung menjahit..
Khamis..
alahai. esok dah Selasa..
kekeke..
cayouk cayouk
Aku Boleh..Malaysia Boleh.. Yeah yeah
Cik Mawar

Rasulullah S.A.W bersabda : 'Bila seseorang lelaki itu mati dan saudaranya sibuk dengan pengebumiannya, berdiri lelaki yang betul-betul kacak di bahagian kepalanya. Bila mayatnya dikapan, lelaki itu berada di antara kain kapan dan si mati.

Selepas pengebumian, semua orang pulang ke rumah, 2 malaikat Mungkar dan Nakir, datang dalam kubur dan cuba memisahkan lelaki kacak ini supaya mereka boleh menyoal lelaki yang telah meninggal itu seorang diri mengenai ketaatannya kepada Allah. Tapi lelaki kacak itu berkata,

Dia adalah temanku, dia adalah kawanku. Aku takkan meninggalkannya seorang diri walau apa pun. Jika kamu ditetapkan untuk menyoal, lakukanlah tugasmu. Aku tidak boleh meninggalkannya sehingga aku dapati dia dimasukkan ke dalam Syurga.'

Selepas itu dia berpaling pada temannya yang meninggal dan berkata,'Aku adalah Al-Quran, yang mana kamu membacanya, kadang-kadang dengan suara yang nyaring dan kadang-kadang dengan suara yang perlahan. Jangan bimbang. Selepas soal siasat dari Mungkar dan Nakir, kamu tidak akan bersedih.'

Selepas soal siasat selesai, lelaki kacak mengatur untuknya daripada Al-Mala'ul A'laa (malaikat dalam Syurga) tempat tidur dari sutera yang dipenuhi bauan kesturi

Rasulullah S.A.W bersabda :'Di hari pengadilan, di hadapan Allah, tiada syafaat yang lebih baik darjatnya daripada Al-Quran, mahupun dari nabi atau malaikat.'



Cik Mawar
Olio Olio Vs Puding Kismis & kurma nie... telah berjaya dihasilkan semalam
( Jumaat bersamaan 14 Ogos '09 , 24 Syaaban)..Biasalah time2 cuti.. ado lah menda nak dimasak.. maklumlah masa manyak.. Tapi masak menda nie tak dok lah berjam.. sekojab ja ha..


Mula2 kita belajar wat Olio Olio ya.. walaupon aku dok tahu wat po lah guna nama nie.. hentam sajolah.. dah aku ambik resepi kat tenet nie ha lotak namo tu ..kekekee.. ( lebih tepat Kat forum Resepi fungkur ) yang diberikan oleh kak Khumaira.. Ha lau korang nak manyak agi resepi g lah sana..

Sebenarnya resepi dia nie.. aku ikut 90 % ja.. sebab aku tak dop cendawan butang n rempah apo tah.. aku pon tak tau.. kekekee.. so dia rasa kampung lah.. huhuhu.. Cili kering pon tak dop.. aku bantai cili hidup.. yg tumbuh segar ditepi rumah ja.. petik ja ha..

http://emo.huhiho.comBahan-Bahan :-

100 gm Spageti
5 ulas Bawang Putih ( tumbuk Kasar)

1 sudu Ladang Hitam ( tumbuk)
2 tangkai Cili Kering (potong halus) Aku ganti Cili hidup ja ha.
1 sudu kecil Herba Campuran ( tak dop, wat selamber ja)
2 Biji Cendawan Butang ( Pepagi kedai cendawan lom buka)
1 sudu Minyak Zaitun ( Zaitun tak jual minyak pepagi , guna minyak Cik Mawar ja)
http://emo.huhiho.comCara Membuatnya :-

1.Rebuskan spageti bersama minyak zaitun dan air sehingga lembut. Ketepikan.

2.Panaskan minyak zaitun dan tumiskan bawang putih, cili kering, cendawan dan
lada hitam.

3.Setelah naik bau, barulah masukkan spageti bersama sedikit air.

4.Kacau rata seketika dan masukkan herba campuran dan garam secukup rasa.

5.Angkat dan hidangkan.Tadaaaaaaaaaaa... Siap http://emo.huhiho.com

Tak habis disitu saja dapur ku berasap.. tgh hari masak lagi.. masak ikan masak asam pedas, sambal grg jawa, pajeri terung.. Dah biasa resepi2 nie.. lain kali ja lah citer.. Petang nya.. Hujan lebat sangattttttttt.. fuhh.. nak tidoq tak leh.. dok siapkan jahitan.. org semua nak cepat..
Then mak pon tgk ada tepung kastart..then mak siap2 kan bahan..aku masak.. zasssssssss

http://emo.huhiho.comBahan-bahan :-

1 cawan Tepung Kastart
5 cawan Santan
3/4 Cawan Gula Pasir
Sedikit garam
kismis Potong kecik2
kismis
(Sebab Hujan Tak leh beli jagung lam tin, jagung kat depan umah lom leh ambik..muda agi)

http://emo.huhiho.comCara Membuatnya:

1. Campurkan semua bahan kedalam bekas.. kacau hingga sebati

2. Masak dalam Kuali ( senang nak kacau) dengan api yang tidak terlalu pelahan n tidak terlalu kuat.

3. Kacau sehingga.. tepung kelihatan bercahaya @ berkilat.. nak lebih tahu.. boh sikit lam piring.. bila dia agak sejuk.. cuba ambik.. lau tak melekat kat piring (masak lah tu)

4. leh boh lam bekas @ loyang.. Setelah sejuk. potong n Makannnnnnnnnn..


Selamat Mencuba http://emo.huhiho.com

Cik Mawar
Wahhhhhhhhhhh ado tag baru..huahuaha.. seperti janji yang telah dipersetujui antara aku dan Lya.. apa ja tag dia dapat automatik.. untuk ku jua.. hahahaa.. so apa agi. jommmmm
( Dok jeling baju nie.. menti jahit jab.) Pening.. hehehee

Tag: Aku Dan Blog

1. Nak tau sangat nama singkatan korang, umo, dan dok mana....???

Sejak lahir..nie kot paling femour sbb keluarga semua panggil guna nama nie..
- Anie-
Ada kawan2 panggil nama
-Siti-
23 Tahun 9 Bulan
Sekarang dok depan PC.. bersila ateh kerusi
Kat tempat kojer.
Lau rumah Kat Keratong ,Pahang


2. Tiap2 hari ke korang bukak Blog nih??? Biasa kol berapa?? Lama tak?

Setiap Hari bekerja MESTI buka..
Biasanya lam kol 10 lepas siap kemas2
Lama
dari mula bukak tu.. sampai balik baru sign out kol 6

3. Bila dah on kat Blog.. apa yang korang buat ek???

Bukak dengar alunan Asma Ul Husna
tgk ada tak Insa Perihatin
msg kat shout..balas msg shout
tgk roses..senyum
tgk followed...lau ada follow balik
Bagi ikan makan..
g kat blog kawan2 yg update
Then mesti cari bahan untuk Post entry
sekurang 1 untuk satu hari


5. Macam mana korang masak maggie?

Pengaruh masa sek sampai skrg rasa nikmat
ambik mangkuk, meggie, air panas
Boh air panas lam mangkuk, letak maggie, letak perencah
tutup ngan pinggan.
tunggu sekejab..
done..
nyum nyum
Jarang2 masak.. lau masak.. letak telur..
huhuhuhu..
Tau kat "Bakal" aku tu kn marah..
tak baik untuk kesihatan.


6. Hubby or wife korang tau tak korang ada blog ni? Pernah dia orang baca blog korang ni??
.

Erk..soklan apakah ini????
Den lom kawen
Calon adolah
Tapi dia tak terlibat dengan dunia
Internet.
so dia tak yah tau pasal blog nie pon
dia pon tak da masa semata2 nak pi cc
tgk blog aku.
hahahahaa
Carik duit nak KAWEN lagi baik
lalalaalala

Sekian Saja untuk kali ini.. TAG nie.. akhirnya buat org tahu SIAPA kita.. huhuhuh., Takpolah.. yang mampu terjawab..jawab lah.. wat suka2.. SAPO nak memain nie.. ambik lah..
Cayouk cayouk..


Cik Mawar
Tiga Cahaya Di Hari Kiamat

Di hari kiamat ada tiga cahaya yang berlainan :

* Cahaya yang pertama seperti bintang-bintang.

* Cahaya yang kedua seperti cahaya bulan.

* Cahaya yang ketiga seperti cahaya matahari.

Apabila ditanya cahaya apakah ini ? Lalu dijawab :

"Cahaya yang pertama ialah cahaya wajah-wajah manusia yang ketika di dunia, mereka akan meninggalkan pekerjaan dan terus bersuci dan mengambil air sembahyang apabila terdengar azan.

Yang kedua ialah cahaya wajah mereka yang mengambil air sembahyang sebelum azan.

Cahaya yang ketiga ialah cahaya mereka seperti matahari. Mereka di dunia sudah bersiap sedia di dalam masjid sebelum azan lagi."

Kala Jengking Neraka

Di hari kiamat akankeluar seekor binatang dari neraka jahanam yang bernama "Huraisy" berasal dari anak kala jengking.

Besarnya Huraisy ini dari timur hingga ke barat.Panjangnya pula seperti jarak langit dan bumi.Malaikat Jibril bertanya : "Hai Huraisy! Engkau hendak ke mana dan siapa yang kau cari?"

Huraisy pun menjawab,

"Aku mahu mencari lima orang.

Pertama, orang yang meninggalkan sembahyang.

Kedua, orang yang tidak mahu keluarkan zakat.

Ketiga, orang yang derhaka kepada ibubapanya.

Keempat, orang yang bercakap tentang dunia di dalam masjid.

Kelima, orang yang suka minum arak."

Simpanlah baik2 amanat ini dan sebagai peringatan kita setiap hari.Sampaikan kepada sekalian muslimin/muslimat yang lain semoga menjadi pedoman hidup hingga keakhir hayat , Insya'Allah
Cik Mawar
JENIS DARAH O

Individu yang memiliki jenis darah dari kategori ini disifatkan sebagai individu yang setia, sabar dan sentiasa yakin terhadap keupayaan dan kebolehan diri sendiri.

Selain itu individu dari kategori ini juga sering bersifat ingin menjadi ketua walau dalam apa jua perkara yang ingin dilakukan khususnya yang melibatkan kerja-kerja berkumpulan.

Sekiranya menginginkan sesuatu, anda akan berusaha untuk mencapai matlamat tersebut walau dalam apa cara sekalipun.

Ada kalanya anda dikatakan memiliki sifat cemburu yang agak kuat.

Selain itu anda juga terlalu serius dalam persaingan sehinggakan ia mampu memberikan tekanan kepada diri anda sendiri.

Oleh yang demikian anda harus lebih bijak mengawal emosi diri anda agar tidak dikuasai dengan tekanan.

JENIS DARAH A

Keharmonian dan keamanan adalah matlamat utama dalam hidup anda. Anda gemar melakukan kerja-kerja secara berkumpulan dan anda juga gemar melibatkan diri dengan berpersatuan.

Anda bijak bergaul dengan individu di sekeliling dan ternyata mereka juga sentiasa berasa senang untuk bekerjasama dengan anda.

Sikap sensitif, sabar, dan bertimbang rasa yang ada dalam diri anda itu melambangkan bahawa anda tergolong dalam kategori individu yang memiliki keperibadian penyayang. Walau bagaimanapun ada kalanya anda agak degil dan terlalu kuat bekerja sehinggakan tidak mengendahkan langsung waktu untuk berehat.

Anda harus ingat, kesihatan juga perlu diutamakan. Jangan kerana terlalu leka dengan kerja-kerja anda itu, kesihatan diri pula yang terabai.


JENIS DARAH B

Sempoi! Itulah ungkapan yang paling rapat dengan anda. Anda lebih selesa dengan kesederhanaan.

Dalam perhubungan pula anda adalah individu yang terlalu jujur dan lebih gemar berterus terang dalam apa jua perkara. Dalam melaksanakan sesuatu tugasan yang diberikan, anda lebih gemar melaksanakannya dengan cara anda sendiri.

Anda adalah individu yang kreatif dan fleksibel, mudah bagi diri anda untuk meletakkan diri sendiri dalam apa jua situasi mahupun kelompok golongan tertentu.

Anda adalah individu yang bijak bersosial. Namun ada kalanya sikap anda yang gemar berdikari dan tidak gemar meminta bantuan orang lain itu, mampu mendatangkan masalah buat diri anda dan sekali gus memperlihatkan kelemahan pada diri sendiri. Anda harus ingat bahawa, tidak semua perkara kita boleh menyelesaikannya secara bersendirian.

JENIS DARAH AB

Tenang dan bijak mengawal emosi, itulah keperibadian yang jelas terpancar dalam diri individu yang tergolong dalam kategori darah berjenis AB ini.

Anda juga sentiasa menghormati orang lain dan ini menjadikan individu yang berada di sekeliling anda berasa selesa untuk berdampingan dengan anda.

Anda juga memiliki sikap humor semula jadi dalam diri dan sentiasa bersikap menghiburkan dan ceria.

Namun ada satu perkara yang harus anda perbaiki dalam diri anda itu. Anda perlu lebih bijak dan berani untuk membuat keputusan sendiri. Jangan biarkan orang lain membuat keputusan untuk diri anda sendiri.

Anda percaya? Terpulanglah pada anda untuk menilainya sendiri…Aku hanya ingin berkongsi

*Sampai sekarang aku tak tau aku nie darah jenis apo.. alahai..

Cik Mawar
Seperti Biasa lau nak main2 Tag nie.. pi carik kat blog Cik Lya yang mana kawan2 blog dia suka dera jawab tag.. so aku yang tak kena dera nie.. nak rasa jugak sikit2 didera.. sebab aku rasa terdera dengan rasa
Sungguh TIDAK ADA KERJA ..
hahahahaa..
http://emo.huhiho.com

Tag kali nie adelah pasal CITA2 MASE KECIK <---- Cik Lya Kata
Rules : anda dikehendaki critakan 3 cita-cita pertama zaman kecik dolu kala....

1) Sayerr mau jadi Doktor

huhuhuh.. Nie lah cita2 pertama aku sejak sek rendah..
Tapi masa tu jenis ikut2 kawan..
boleh kata.. Satu kelas..ramai nak jadi Doktor..
hahahahaa
Padahal bila fikir balik..aku gelak ja

sebab aku tak leh tgk org sakit.. nnt aku yg rasa sakit tu
Boleh nangis ooo.. tgk org sakit. alahaiii

Temuduga Jururawat Desa ( Misi) pon tak berjaya (SPA 8)
Padahal tu permohonan no. 10 dpt lak
lepas tu tak pernah isi dah jawatan tu.
http://emo.huhiho.com


2) Sayerr mau jadi Cikgu
Teringat ja motto " Cikgu Umpama lilin"
huhuhu.. tgk cikgu ngajar, hari2.. dok tingin sangat..
Kat kelas lau cikgu tak da aku yg dok menulis kat papan hitam
n aku paling suka segmen "PERBENTANGAN"
masa nie rasa jadi CIKGU gak.. hehehe
Sungguh mulia seorang cikgu.
Jika diorg betol2 dengan niat mereka

Tapi lau aku jadi cikgu..
mesti gahrang..hahahaa.
Sib baik dok jadi..
takpon aku kena buli.. lau dapat mengajar kat sek Menengah..
kekeeke

http://emo.huhiho.com

3) sayer mau jadi cam Sailormoon
http://emo.huhiho.com
Hahahaha.. nie cita-cita yang tak leh pakai sekali
tebayang jadi sailormoon..bantu org ramai
jadi cantik.
ado lak laki bertopeng yang hencom
minat kat dia
hahahaha..
ampeh ja.
Tapi lau nak jadi camnie leh gak, bkn jadi seksi n sumel sangat cam diorg
cuma kita teruskan menjadi
"Seorang yang lebih manyak membantu @ Memberi dari Menerima"
http://emo.huhiho.com

Okek seperti biasa.. n akan menjadi kebiasaan..aku namo letak namo sapo2 untuk jawab tag nie..
tapi kalau ada sesiapa YANG BERMINAT sila lah jawab.. Dipersilakan dengan hormatnya..

Ha Cik Kuna... Aku tau ko boring dok opis ekou tu ha.. Jawab lah nie.. mana tau cita2 ko nak jadi mama Nobita ka? hahahahahaa..

Daisypath Wedding tickers

Daisypath Wedding tickers

Cik Mawar FC