Cik Mawar
http://emo.huhiho.comCempedak Goreng nie Buat lepas Balik kerja Petang Semalam ... Dok chat2 kat chatroom ngan Cik Tweety.. ingat lak Cempedak Goreng.. kekekee.. Balik tu terus singgah Beli cempedak.. Sehinggit ja sebijik.. okek lah tu.. Tak besar n tak kecik sangat.. Leh lah Buat sekali Goreng.. Balik dah pukul 6.30 ptg.. Cepat2.. sediakan bahan2.. n Tak lupa Juga Kemera.. kekekee..

http://emo.huhiho.comStep Pertama : Mestilah Belah buah cempedak n Ambil Isinya.. Tapi Tak ambik lah Pic proses tersebut lupo lak... Sediakan bahan2.

1- Tepung Gandum
2- Tepung Beras
3- Garam
4 - Serbuk Perwarna Kuning @ serbuk kunyit.

http://emo.huhiho.comStep Kedua : Aku guna kan minyak panas sedikit.. (nak bagi tepung tu rangup) Tak da lah liat @ lembik ja nnt tepung yang salut cempedak.. Ada org pakai air kapur, majerin, Akunie guna resepi nenek sedara bagi . N Guna air masak sejuk ( dari lam peti air) Kacau sehingga tepung tak cair @ tak terlalu pekat

http://emo.huhiho.comStep ketiga : Ambil Cempedak dan masukkan dalam adunan tadi.. setelah minyak panas.. masukkan cempedak.. dan masak hingga kekuningan.. then Sedia untuk dimakan

Masih Terasa kesedapan n kemanisan rasa cempedak goreng semalam http://emo.huhiho.com

Selamat Mencubahttp://emo.huhiho.com



2 Responses
  1. EN.ROBOT Says:

    ahhh,...,wat asik xjadi je,..,
    gi warung kt bawah umah bli cempedak goreng.,,.pueh ati,..,hehe~

    p/s : esok baru aku regstr, skang ngah lepak kt umah lagi,.~


  2. Cik Mawar Says:

    hahahaah Robot...
    tu tandanya.. cepat2..
    bawak org rumah.. leh grg kan
    mesti jadi.. kekekee

    Oh.. esok ya baru mula.. okek2..
    Selamat berbahgia disana..
    hehehee.. :)


Daisypath Wedding tickers

Daisypath Wedding tickers

Cik Mawar FC