Cik Mawar

Setiakah Aku Disini...
Pejam celik, Pejam Celik, G kerja , balik kerja sedar @ tak dah dekat 2 Tahun aku kerja sini..bukan lah masa yang lama jua bukan masa yg singkat aku kerja disini..Sepanjang bekerja disini..Dunia aku dah macam Kerja,kerja,kerja, kerja.
Boleh kira lah berapa hari aku cuti..sebulan 4 kali ..tapi ada lah aku mintak cuti balik kampung n beraya di Johor.

Ramai Gak kawan2 n Dia suruh ja aku cari kerja lain, Cari kerja yang lebih ada jaminan Like ada KWSP,Gaji lebih dr lah dari skrg n Ada alaun2 lain..Tapi Aku tak tau nak ungkap kan perasaan aku nie macam mana..Bukan aku tak nak semua tu, bila dok sorang2 n tgk kawan2 dah harta sendiri, mampu beli kereta n Beli ja apa2 ja suka tiap kali dapat gaji,Tapi bila time ada kerja tu depan mata aku jadi tawar hati lak nak pergi dari sini..Gaji aku skrg pon buat Saving n Belanjalah sikit. Tu pon hujung bln Korek tabung..hehe..Tapi bila fikir2..kawan2 aku tu gaji beribu gak..tapi nak saving pon payah...Aku ni kira Syukur leh menyimpan RM300 Sebulan..

Aku Suungguh bersyukur sgt dengan kehidupan aku skrg, selain mempunyai kerja Tetap, Aku dapat tgk kan Mak n Ayah, Adik beradik yang lain ada kehidupan sendiri n kerja luar, Tak bersediakah Aku untuk menghadapi dunia luar? Entahlah.., Jika Aku ditakdirkan Mendirikan Rumah Tangga, secara tak langsung tggjawb ku Pada suami,Jika ada jodohku dengan Sidia..Perak Lah tempat Aku Duduk nnt. Masa untk bersama emak n Abah pasti sudah kurang, Tu salah satu Alasan mengapa aku masih senang untuk bekerja disini...

Selain itu aku tak perlu untuk menghadapi tekanan dari bos, Bergaduh @ berselisih faham ngan rakan sekerja,Disebabkan Bos aku n Wife dia adalah Guru masa aku sek men. Secara tak langsung hubungan kami baik,tu Sebabnya aku kadang2 selamber ya ya ya ja ngan bos aku tu..hehehee..

Setialah Aku disini..
Erm..entahlah Masa depan tak tau apa berlaku..Tahun 2008 Kian melabuhkan tirainya..JIka Ada tawaran yang betol2 ku fikirkan baik untuk diriku jua keluarga..Mungkin akan ku pertimbangkan..Semoga Apa jua yang aku lakukan mendapat keredhaan NYA.


" YA ALLAH Peliharalah Kami walau Dimana Jua Kami Berada, Sesungguhnya ENGKAU yang Maha Mengetahui apa Yang terbaik Buat Kami" Amin
2 Responses
  1. ikut kata hati je cik mawar.. ^_^


  2. Cik Mawar Says:

    ya Cik Sarah...mekasih..Muah


Daisypath Wedding tickers

Daisypath Wedding tickers
Daisypath Anniversary tickers

Cik Mawar FC