Cik Mawar




Setelah hampir 10 Tahun tak merasakan suasana beraya di Kampung..akhirnya Raya Kurban kali nie aku n keluarga sampai juga niat untuk beraya di kampung tercinta bersama nenek, n keluarga di sana..

Tapi raya kali nie pertama kali tak da rendang...kekekeke..ingat raya kat kampung ada semua tu...semua tak da mood nak buat..sebab raya haji @ sebab semua tumpu nak kurban esok lepas sembahyang raya kot..he he he
Tapi rezeki nak makan ketupat n kari ayam dapat jugak..di pagi raya yg syahdu..mak cik depan umah atok awal2 lagi dah kirimkan ketupat n kari ayam..dengan supan aku sambar dulu...mak cik2 pon semua kenen2 ja dkt aku..hehe..

Lepas ja sembahyang raya..semua dah siap2 nak menjalankan ibadah Kurban. aku pon sedia gak..tapi jadi penonton lah..hehe..siap ja masak sup tulang, hujan pon turun, alhamdulillah segala nya selesai.

petang aku, mak, mak cik, kakak n abang ipar g beraya umah nenek sedara n pak cik depan umah atok..2 buah rumah pon dah nak dekat kol 7..masuk umah mandi, siap2 nak magrib..malam tak wat pa..tgk TV ja lah reramai..musim hujan..sedap beradu ja:)

Keesokan harinya dalam kol 9.15 kami sekeluarga dgn Pak cik balik ke pahang, sebelom tu singgah rumah kakak abang ipar,kat Kuala Kangsar siap makan tgh hari, solat zuhur kami pon teruskan perjalanan...dalam kol 7 petang jugak lah baru smpai kat rumah...kak ipor dah siap masak ..lepas solat magrib semua..makan malam..kol 10 lebih aku tertelap dah..he:)

Tak sabar nya nak kembali pulang ke kampung tercinta..pasti balik pada masa akan dtg membawa kelainan...he he he...lepas nie pasti lebih bermakna.. Insyallah jika semua yang dirancang Diberkati olehNYA..amin..
0 Responses

Daisypath Wedding tickers

Daisypath Wedding tickers

Cik Mawar FC