Cik Mawar
Hehehe..
ni cobaan pertama
membuat kek yang disaluti cream
kebetulan bahan2 akak dah tinggal
lebih dia buat kek tunang abang ngah sabtu lepas
kang tak buat.. sampai rayo lah baru terguna
malam tadi gigih kan lah buat gak
dah inilah hasilnya..
huhuh siap namo den ha
Hak cipta terpelihara lah kunun nya
kuikuikui

nie lah namo lah
kek hentam kromo
leh lak wat kek blueberry guna
marble kek
muahahahaazzz..
suka2 aku ja
takpolah...
aku dan keluarga aku gak yang kena makan..
kuikuikui



Inilah Hasilnya..
bangun tidoq pagi tadi...solat..
pastu sediakan bahan
wat cream
n deco.
hentam ja.. jadilah tu
hehehee


Kek nie wat malam tadi..
kang nak wat pagi tak sempat..
so dah siap bakar dulu
simpan lam oven.he


Proses2.. mendeco
guna ja lah bahan yang ado kat rumah
tapak kek tak dok
guna lah pinggan.. hehe..
cantik gak kan ??


Yeah..akhirnya.. dlm kol 8 Pagi
siap..semuanya..
baru aku sarapan..
n siap2 g kerja..


Suruh mak potong..
kunun2 perasmian
kek cream pertamo aku wat
hehehee
nnt leh wat kek untuk semua hari lahir..
ngeh ngeh ngeh :D


Aku makan sikit nie ja.. suka wat ja
makan kureng lah..
maybe dah kenyang masa buat tu.
hehehe..

nak resepinnya ka nie?
alahai dok bawak lak resepi
hehehe.. insyallah esok lah
aku bagi resepi nya erk..:D

Resepi Cream

100 gm Gula Aising
100 gm Butter
150 gm
shortening
200 gm Krimwell
Sedikit susu pekat ( mengikut kemanisan yang disukai)

Cara Membuatnya:-

1. masukkan semua bahan kecuali susu pekat
2. Putar sehingga adunan menjadi sebati dan gula tidak kasar
3. Masukkan susu.. kemudian putar kembali.. sehingga putih
4. Siap..Kemudian boleh lah memulakan aktiviti menghias kek cream

Selamat Mencuba..

4 Responses
  1. hellamak mawar ekau mmg kreatip la kek marble leh jadi blueberry gak
    bgs tuh jimat kos 2 in 1
    hehehe


  2. Cik Mawar Says:

    hauhauhaua cik lya..
    nak wat kek sponge lom pandai
    hauhauhaa.. guna lah kek
    yang den pandai wat..
    ngeh ngeh :D
    sendiri makan.. habis gak ha.
    hehehehee


  3. kek utk aku seketul..!!
    heheeh..


  4. Cik Mawar Says:

    hehehe kuna
    datang lah cc ahad nie
    aku nak bawak kek sebijik
    sapo mai.. kira rezekilah tu
    petang erk.. nnt aku contack
    kawan2 soh dtg.. sembang2


Daisypath Wedding tickers

Daisypath Wedding tickers
Daisypath Anniversary tickers

Cik Mawar FC