Cik Mawar


Assalamualaikum wbt...
alhamdulillah daku masih diberikan
kesempatan untuk meluahkan rasa di dalam
ruangan ku yang dicipta sendiri

berbalik pada Tajuk di atas
Ikhlasss kerrr?
haaaaaaaaaa.. aku tujukan pada penjual2
makanan yang ado diserata dunia..
ikhlas ko? korang menjual aduhaii..
tapi lebih ditujukan kepada
penjual2 pasar Petang (sebab bukak petang ja)
kat tempat aku..
kebetulan semalam n kemarin..aku rajin lak
poei pasar beli makanan.
n belilah mee rojak n soto kat tempat mak cik nie
yang mmg aku penah rasa mmg sedap lah masakan dia
tetapi kehampaan yang ku dapat
kuah mee rojak Cairrr... soto pulak.. kuah sikit.. soon goreng tu ja
penuh mangkuk.. aduhaiiii..
kan elok2 nak mengadap rezeki..
tapi mulut pulak dok berkata2, kan?
abah mmg dah tak selera nak makan.. mak kena habiskan mee rojak
aku habiskan laksa. n makan sikit soto tu
geleng2 pala aku ngan sikap penjual nie
untung sikit dah kurang kan ini itu
lau mula2 buka beria..macam2 bubuh..
kunun nak tarik pelanggan
ish ish
kalau macam tu..memang lah untung (sekejab)
pastu org namo g dah beli n aku salah seorg
lau leh mmg tak poei dah kat mok cik tu beli
tapi TIADA KEREDHAAN
dapat harta dunia ja lah.. pahala akhirat langsung tak da
Penat tak berbaloi..
aku kecewa sangat..kecewa..
biasa nya ORANG ISLAM n ORG MELAYU lah wat cam nie
memang tidak semua .. tapi KEBANYAKAN
entahlah dunia2..
manusia lebih mengejar keduniaan
daripada mendapat keredhaan ALLAH SWT..

2 Responses
  1. Lya Colours Says:

    batol2
    setuju!!
    kadang2 tuh kalo beli nasi ayam, nasi alamak aiiii x sempat nak terselit celah gigi dah abis
    ahaha
    ayam kadang2, besa ibu jari je nyah
    x kuasa
    baik masak kat umah
    pueh ati


  2. Cik Mawar Says:

    tulah cik lya..
    2 hari den boli laksa.
    yang berlainan org menjual
    2 kali tu jugak lah den kecewa
    esok ingat nak cuti. nak masak laksa
    ngeh ngeh.. :D
    raso den masak lakso lagi sodap.
    kot nya lau den menjual lagi laku kot
    hahahahaha


Daisypath Wedding tickers

Daisypath Wedding tickers

Cik Mawar FC