Cik Mawar


Tahukah kamu wahai suami dan bakal suami?? Suami Isteri ini asalnya 2 individu asing yang saling tidak mengenali.

Atas takdir tuhan dipertemukan dan aqad nikah telah menyatukan kita.

TAPI.tahukah kamu apa yang isterimu selalu lakukan untukmu,dan fikirlah sejenak apa pula yang

kau berikan untuknya

KALA kamu tiada duit, bukankah magic david copperfield bila tiba2 kamu buka wallet ada duit pulak di dalamnya,

tahukah kamu yang isterimu sentiasa curi2 membuka wallet untuk mengecek ± Ada duitkah suamiku? ±

TAPI Bila kamu ada duit, wah! wah! kamu siap boleh tanya lagi isterimu. "kau Ada duit ke?"

sedangkan itukan kewajipan kau untuk memberinya nafkah?

Tahukah kamu wahai suami, tiap2 malam isterimu akan terbangun dari tidurnya dan perkara pertama

yang diingat ialah suaminya, lantas terus si isteri menjenguk suaminya di sebelah, di kucup dahi suaminya,

diusap rambutnya, penuh kasih sayang dan belas kasihan

TAPI yang kau berinya hanyalah dengkuran...

Tahukah kamu wahai suami, kalau kamu balik lewat malam sampai jam 4-5 pagi

atas alasan kerja atau kau suka2 nak lepak ngan kawan2, isterimu yang dirumah tu tak lena tidur,

selagi kamu tak balik selagi tulah mata tak leh pejam

TAPI yang kamu tahu bersembang aje sampai pagi, langsung tak ingat isteri,

dahlah balik lambat esoknya selagi tak masuk Zohor tak reti2 nak bangun, dah bangun tahu nak makan aje

Tahu tak kamu wahai suami, setiap kali isteri mu menggosok bajumu apa yang sentiasa terlintas

di fikirannya ialah 'Handsome tak laki aku bila pakai baju ni?'

Tapi kamu bila dah hansome sikit mula hidung tinggi nak mengorat lagi..

Tahu tak kamu wahai suami, isteri tu tak mintak banyak, cuma pujilah dia sekali-sekala, peluklah dia

setiap pagi dan malam sebelum tidur peluk yang setakat pelukan sayang sahaja..

bukan dengan harapan dapat apa-apa), hadiahkanlah dia sekali-sekala walaupun setakat coklat sekeping,

picitlah bahunya sekali-sekala dan kalau nak tidur tu, selimutkanlah dia, sebab sebenarnya,

bini tu selagi laki dia tak lelap mata dia hanya tidur2 ayam sahaja..

INI YANG BEST NI

Satu lagi, suami, kalau korang nak tahu, sebaik sahaja saksi kata SAH!!!!

tuhan tu telah kurniakan 6, 7, 8 senses kat isteri sebab itulah dia orang tahu korang buat apa kat belakang dia,

tak yah guna spy dia orang musti tahu punya.

Hargailah isteri dan bakal isteri korang, sebagaimana korang hargai kereta korang, PS2 korang dan lain-lain

.Orang bijak adalah dia yang hari ini mengerjakan apa yang orang lain akan mengerjakannya tiga hari kemudian ..

JumPa AnDa Di PunCak KeJaYaaN bersama KeSeJahTeRaaN!

Pengajaran ayat: Perkahwinan itu satu perkara yang mulia, Mengapa mesti kita mengelakkannya.

Ia adalah satu fitrah bagi manusia, kalau tak sanggup, manusiakah KITA.

Jangan risau jika kita tak dapat isteri yang solehah, kerana Allah telah berjanji,

perempuan yg soleh hanya utk lelaki yg soleh.

Kalau kita sbg lelaki tak soleh, jgn harap dapat bini yg solehah.

Syukur apa yg telah dikurniakan.

Tak semua perempuan itu BAIK, tapi baiKKah kita nak dapat perempuan yg baik???

Kalau kita mengorat perempuan memang tak baik, tapi kalau kita tak berusaha nak cari isteri;

Ada can ker bini itu TURUN dari langit..

Kita tak suka perigi mencari timba. Perempuan jenis apakah itu???

Siti Khadijah pun perempuan mcm itu; Hinakah dia?????? Allah telah mengutuskan perempuan utk lelak,

bukannya kita perlu hidup dgn sendiri.

Mungkin rezeki tidak ada untuk kita memulakan alam perkahwinan. Tanpa usaha , rezeki itu memang tidak ada.

Syabas kpd sesiapa yg melangkah ke gerbang perkahwinan, yg tidak, ANDA sesungguhnya berada dalam kerugian¡.


FIKIR-FIKIRKANLAH.

2 Responses
  1. Lya Colours Says:

    mintak2 la aku jumpa jodoh yang bertanggungjawab
    x nsem pon xpo
    janji tanggungjawab dan penyayang
    weuuu
    nak kawen!!!


  2. Cik Mawar Says:

    Amin..
    insyallah Cik Lya..
    bebanyakkan Usaha N Doa :D


Daisypath Wedding tickers

Daisypath Wedding tickers

Cik Mawar FC