Cik Mawar

Kawan..
hidup tak lengkap tanpa sorang kawan..
kawan gembira senang nak carik.. kawan bersedih payah nak dicari
...ibarat mencari permata dalam timbunan pasir yang berlori2... huhuhuhu...

aku ada sorang kawan
kawan yang ku anggap boleh mendengar suka dan duka tentang diri aku.
dan aku akan menjadi kawanya sebegitu rupa..
kawan tetap kawan..
dan apabila kami sudah mempunyai keluarga masing..
tetapi kami tetap menjadi kawan.. namun..
aku SEORANG saja yang mengganggap dia kawan..
tapi dia BERKALI-KALI menipu aku..
dan membuat aku KECEWA dengan sikap n layanan dia
kepada aku yang dia sebuat SEBAGAI KAWAN..
aku pernah berkata padanya..
"Jangan mintak orang nak menghargai diri KITA, kalau diri sendiri tahu nak MENGHARGAI apa yang ada"
berkali-kali... aku ulang..berkali-kali aku bagi peluang pada dia..
bila aku tau dia tipu aku..dari apa yang dia cerita.. aku sedih.. aku simpati dengan diri dia.. so aku kalau boleh tak mahu dia bersedih..
tapi ini lahBALASAN yang aku dapat daripada sikap menghargai sangat persabahatan
yang dihulurkan oleh seorang kawan yang tak pernah langsung nak menghargai persahabatan ini. ok ...fine.. kalau dia takut aku marah jika bagi tahu hal sebenar... sebab aku TAK SETUJU.. memang aku tak kan setuju.. tengok lah skrg.. dia masih dalam keadaan sedih.. aku tak nampak dia GEMBIRA.. hidup ceria.... seronok ka..mempunyai hubungan yang saling tidak mempercayai.. ????? aku rasa sudah cukupkan segala peluang yang aku berikan pada seorang SAHABAT. pada aku
"sekali tali persahabatn dihulur..sampai mati ikatan itu tidak akan putus"
tapi kalau ikatan itu ..SAHABAT itu yang putuskan sendiri ..bukan SEKALI.. malah BERKALI-KALI peluang untuk tali bersambung..amatlah tipis...... ermmmm .
tapi sekarang AKU DULIK apa.. dia wat apa.. dia nak MATI ka.. ada AKU KISAH.. memang DASAR TAK PANDAI MENGHARGAI... aku nak tengok sejauh mana dia leh bahgia ngan cara dia tu.. cuma aku nak dia tahu seperti mana perasaan aku dikecewakan begini dia jugak akan merasai.. malah bukan sekali..malah BERKALI-KALI..

walaupon aku marah.. ikhlas.. aku maafkan segala apa yang dia dah buat pada aku.. aku tak nak membawa dosa org lain .. dan aku harap dia ampunkan dosa2 aku sepanjang PERSAHABATAn itu.. andai aku tidak pergi dulu MENGADAP ALLAH SWT..dia dulu yang menyusul.. semoga tidak ada yang BERKAITAN ANTARA AKU DAN DIA di AKHIRAT SANA. amin

* Jadi LELAKI kalau tak da PENDIRIAN dalam hidup..tak perlu BELAGAK MENDABIK DADA dan tak perlulah nak menyalahkan takdir pastu nak bersedih memohon simpati sana sini ... huhuhhuh... tak PAYAH jadi LELAKI lau macam tu..


4 Responses
  1. MrPayid Says:

    cuba guna tali kapal sauh lak... musti xleh putus...hak3


    p/s: rambut lain2 colour, hati pun lain2 colour


  2. Cik Mawar Says:

    ha ha abang
    tu lah.. tak mampu guna tali sauh..
    he he

    pstttt : yo lah.. takpo.. org camtu bio dia aman ngan caro dia.. ramai agi kawan yang leh menghargai kita :D


  3. Tanpa Nama Says:

    byk lagi kwn lain cik mawar...jgn dikisahkan....sudaa berulang kali ku pesan...lupekan..lupekan..lupekan...


  4. Cik Mawar Says:

    he he he
    iya iya.. tulah tak dengar kata
    kan berkali2 menanggung rasa
    adik lau tak dengar kata akak cam nie lah
    he he he.. insyallah lepas nie
    idak lah teman nak berteman ngan org camtu
    hik hik hik


Daisypath Wedding tickers

Daisypath Wedding tickers

Cik Mawar FC