Cik Mawar
Hari Jumaat so aku cuti..Kakak balik hari nie..best2 dah lama tak jumpa..last raya haji. he.. Kakak n abang ipar cuti sampai hari selasa...Pagi nie aku kena tolong Mak buat kuih lagi..nak siapkan tempahan org..lagi 3KG tepung nak kena buat ..dah 2 mlm berturut2 aku tlg mak..buat sikit2..sebab mn lah larat wat sekali gus..tu pon tiap malam tidoq kol 1 pagi ngan mak..Takpo lah org kata mencari rezeki tu..mcm2 lah carannya. he

Sementara mak mengadun Doh aku basuh baju (guna mesin ja, masuk, putarrr..hehe)...kemas2 umah, n siap2 g kedai jab..mak suruh beli lauk nak masak tgh hari..Abah tak sihat sgt...Aku pon apa lagi..pakai simple2 ja lah..just g beli lauk n balik umah..Balik tgk abah tlg mak buat kuih..Aku pon masak lah dulu..nnt kakak sampai lak..hari nie masak ikan sambal, sayur tumis, n sambal goreng jawa...dah siap masak, baru aku tlg grg kuih..tak selera lak nak mkn..aku just mkn sambal jawa ja..

Kakak dtg lepas sembahyang jumaat..dia singgah umah abang ipar dulu hantar adik abang ipar dia.
Kali nie akak bagi tudung kat aku..hehe..tudung2 ala indon tu..tapi selesa lah..nak pakai kat umah tak yah guna kerongsang..sarung ja..terus aku pakai tudung tu..hehe..petang nie nak g pasar petang (sbb dia buka petang) ..sblm tu baru aku teringat nak basuh motor..habuk dah motor kesayangan aku tu..basuh biasa2 ja..janji habuk n kotoran ilang...then siap2 g pasar, sblm tu g CC ambik gaji lam laci..hehe bos dah tinggalkan.sbb aku akan jadi BOS slama 4 hari nnt..

Sampai kat pasar aku n kakak terus tuju tempat pakaian..aku tgk baju cantik2..lagi fesyen skrg yg ada reben kat pinggang aduss..dah lama aku tingin..kbtln gaji bln nie ada lebih sikit.. kakak pon berminat..Aku pon beli baju tu satu n untuk akak sekali..then aku beli kain skirt Labuh..Ayu2 gitu kekeke..dah dpt semua tu..beria aku cpt2 ajak balik.ekek padahal aku memilih tadi lamo..teruk tol.kekeke..Sampai ja umah aku beria ngan kakak terus test baju tu..hehe.. abang ipor n mak geleng pala ja tgk gelagat kami ..kekeke..

Malam..aku tak mkn nasi lg..mmg tak da selera..just ptg td ja mkn burger...pastu tlg mak buat kuih lagi....mlm nie mega movies best lak..fuhh..sib baik ada TV kat dapur...mmg best citernya..tp tak ingat tajuk..he....En.abang aku tu aku msg diam ja....maybe dia kuar kot ngan kawan2 lah tu ...maklumlah dah kat kampung cuti 4 hari gak.then just bg msg ucap slmt mlm ja lah...dlm kol 1 pagi gak baru siap.. n bungkus sekali..esok pagi org tu nak ambik dah ..-end-

4 Responses
  1. sako Says:

    kuih aper buat....he he he


  2. Cik Mawar Says:

    hehehe..sako..Kuih lidah buaya..tak tau lah sako panggil apo..ado org panggil kuih kapal terbang..hehehe


  3. MrPayid Says:

    lain kali masak lbh.. bleh la den tumpang sekaki


  4. Cik Mawar Says:

    hehehe..abang payid...ado lebih meh lah tumpang dua kaki..mai pahang..hehehe


Daisypath Wedding tickers

Daisypath Wedding tickers

Cik Mawar FC