Cik Mawar
Tak ku sangka sahabat yang ku cari selama ini..telah hadir semula dalam hidupku, jika difikirkan dialah insan (lelaki) yg sudi menganggap aku sebagai kawan baik masa sek..sebab aku nie kan comot, garang, suka gaduh, mana da laki nak wat jadi teman baik..kekeke. Tapi dia lain..dia tak segan jalan sama dgn aku, dengar luahan masalah aku, g Kuar Bandar ngan aku, boleh kata dia terima aku seadanya diriku ini.Bukan aku tak da kawan lelaki..tapi dia yg paling rapat.. yg boleh layan karenah aku yg selalu ngengada nie..manja tak bertempat..marah tak kena masa..ke ke ke

Persahabatan kami bermula sewaktu aku menolong dia mengambil kertas perbentangan kat asrama, kebetulan kertas tu aku simpan..dari saat tu aku menjadi sahabatnya..Hanya aku seorang sahabat perempuan dia ada masa itu..sebab dia jenis tak biasa dengan perempuan.. Tapi dengan aku dia sempoi ja..hehehe..dari saat tu..dari rasa kasih sbg seorang sahabat, Hatiku mula simpan rasa yg cukup indah padanya..Tapi Aku simpan rasa tu..simpan jauh di dalam lubuk hati ku ini.. Sapa lah aku hendak mendampingi dia sebagai seorang Kekasih.. Mungkin Kami hanya layak sebagai SAHABAT. Menjadi sahabatnya pon dah buat aku rasa bahgia..tidak perlu aku mintak dengannya lebih dari itu..

Persabahatan Kami berjalan dengan indah sekali..cuma kdg2 aku terusik. bila ada terlalu ramai meminatinya..Padanya hanya aku sahabat yang paling rapat dengan nya.. sewaktu 6 Atas hubungan kami renggang sedikit..sebab dia dah mula ramai kawan2 perempuan, adik angkat, n kami pon masing2 sibuk study..dia pon aku tgk byk menghabiskan masa dekat perpustakaan.. sekali sekala ja kami bertegur sapa..perasaan cemburu ku ini kdg2 buat aku sedih sendiri.. Namun aku pujuk rasa hati ku ini sendiri...Aku yg kdg2 terlalu nak lbh perhatian darinya..Padahal aku tak layak dapat semua tu.. Habis ja periksa STPM.. dia terus menghilangkan diri..tanpa ada ucapan apa2 pun buat ku.. Mungkin masa tu dia tak nak kacau aku..sebab dia tau aku mood tak elok masa tu...Dia mungkin tak nak mengharukan lagi suasana.. betol lah kata Org kadang2 DIAM ITU KADANG2 LEBIH BAIK.

Setelah 4 Tahun Ada seorang kawan dtg kepadaku memberikan no tel dia.. Sebab dah byk kali aku tercari2 no tel dia..tak ku sangka kawanku juga mengatakan dia mencari2 juga no tel aku.. masa tu..Terdetik rasa yg indah..yg pernah aku rasa kan 4 tahun lepas...dgn 1 msg dia terus call aku...saat mendengar suara nya..hilang rasa nya rindu selama 4 tahun...adusss..rasa ini sungguh indah...sejak itu..kami hanya berutus SMS.....Banyak detik2 masa sek diimbas kembali..semakin aku rindukan saat2 itu..." yang Pahit jgn dikenang , Yang indah dalam ingatan."

Kebetulan skrg dia kembali solo...dengar cerita Makwe dia pon dah Berkahwin..erm..bkn jodoh dia lah tu..namum aku jua dah ada pilihan hati sekarang ..tak terdetik aku hendak melukakan hati hati insan yg sudah ku beri harapan.. Mungkin kami hanya ditakdirkan menjadi SAHABAT..Kadang2 aku terfikir jgk dlm fikiran ku yg nakal nie...alangkah best klu kami menjadi couple tapi org kata hubungan persahabatan tak sama dengan percintaan..aku masih merindukan persahabatan kami..aku tak nak persahabatan kami hilang lagi, ..Jua Rasa hormat n sayang pada "sidia" yg terima aku seadanya, jua mempercayai aku selama ini..Buat aku simpan jauh2 rasa itu..Apa pon Jodoh, pertemuan semua telah ditentukan... Kita Hanya merancang DIA yang menentukan segalanya.

Walau apa pon jua terjadi kemudian Hari nnt yang kita tak tahu apa yang kita tempoh.. Aku sentiasa mendoakan kebahagian nya..Terima Kasih sahabat..Kerana Mengasihi daku sebagai sahabat selama ini.. Insyallah Cuti Raya cina ini..Kita akan bertemu kembali..Ku tunggu saat2 itu...amin.
Labels: edit post
0 Responses

Daisypath Wedding tickers

Daisypath Wedding tickers

Cik Mawar FC