Cik Mawar
Pukul 2 pagi..dikala orang sedang nyenyak menikmati tidur yang tenang di pembaringan.Aku ngan mak masih di dapur memasak..Ada tempahan kuih yang harus disiapkan jugak..esok siang jiran dah nak ambik..Kuih apo lagi lau aku ngan mak buat...klu bukan kuih tiram @ kapal terbang tu.. Mak pon sebenarnya malas dah nak ambik tempahan..Tapi untuk mengatakan TIDAK BOLEH pada orang mmg susah..walaupon ada kalanya kita terpaksa..namun mmg sedih kalau kita tak dapat dapat memberi jika org meminta sesuatu pada kita..

Dari mula mak adun adunan tu sampai masak n siap..aku beria lah ambik gambor .. nak tunjuk cara2 pembuatan kuih nie..aku tau ramai tak tau pasal kuih n n tak pernah tgk org buat kuih nie.. Tapi dah siap2 ambik pic..dah bawak kemera ..kabel lak tertinggal...adessss.. camno lah leh lupo.. Takpolah..esok ja aku lampirkan hasil ku malam tadi..

Sebenarnya malam tadi aku tidoq dulu, biasalah lau menjahit..mata nie macam disapu2 ja soh tidoq..Ado baju kena jahit tepi..org nak esok...kena siap kan jugak....Sekarang nie leh kata...tiap hari ado ja menda nak dijahit.. tu lom dekat2 nak raya lagi..lau time poser nnt lagi sibuk kot....masa mak adun kuih tu..mata aku ngantuk tahap tak ingat dunia dah so lelap lah jab....letak ja kepala kat tilam ku yg empuk tu..terus hanyut..msg masuk pon dah tak dilayan..

Tu pon tersedar mak gerak pukul 12..suruh masak kuih tu.. (goreng)..tu yang sampai pukul 3 pagi baru tidoq semula.. selalunya abah tolong gak..gelek2 kuih tu...Tapi abah tak sihat sangat.. tu abanh langsung tak tolong malam nie..Mcm mn lah lau aku tak da tolong..mesti mak buat sorang2...sian mak :(.... kadang2 aku terfikir..lega aku dapat kerja sini..walaupon tak leh kaya..Tapi boleh lah wat belanja...boleh tgk kan mak abah.. kdg2 mak selalu gak kata " Sib baik hang kerja sini..adalah kawan mak nak sembang2, nak mintak tolong" ..lau mak sebut ja ayat nie..insaf jab..Yalah lau aku kerja luar pon..gaji ribu2..pon belom tentu boleh bagi kebahagian..Sebab kebanyakan anak2 kerja luar..gaji banyak2...nak balik payah..kadang2 nak hulur duit kat mak ayah pon tak da..sib baik ado raya..lau tak mungkin 2 @ 3 tahun kot baru balik.. adesss..Aku takut jadi macam tu... :(..kena fikirkan balik tawaran kerja kat selangor tu.. adess....

P/S: pic pembuatan kuih tu akan dilampirkan esok..Insyallah
3 Responses
  1. sako Says:

    pic je keee..apa kata kuih sekali antar kat kitorang sorang sikit bagi rase..he he he


  2. Habang Says:

    kuih tu jgn lupe kirim ke den ye,
    ekau dahla tak belanja den strawberi lagi..


  3. Cik Mawar Says:

    SAKO - heehehehe... kuih tu tak leh hantar2..kalau nak kena mai pahang.. baru syok...fresss..kekeke

    Habang - yolah tu habang..bukan ekou ka tak tunai janji agi...hampess ja. :p


Daisypath Wedding tickers

Daisypath Wedding tickers

Cik Mawar FC