Cik Mawar

Biskut Kacang..
Nie Biskut kesukaan abah.. tiap2 tahun kena buat
abah menantikan biskut nie ja ha..
huhhuhuh..
so tak leh lah wat manis sangat ( tp kdg2 manis gak )
aduhai..
sejak arwah atok ada agi.. dia kata tiap tahun
mesti buat biskut nie.. jadi sampai bila2 aku tak lupa
selagi ada kudrat ku.. insyallah aku akan buat juga tiap kali raya

Bahan-bahannya:-

1 Mangkuk Kacang tanah ( dikisar selepas digoreng)
1 Mangkuk Tepung Gandum
2/3 mangkuk Gula halus ( leh kurangkan lau x suka manis sgt)
1 biji Telur
Minyak Mazola @ minyak Biasa secukupnya
1 biji Kuning telur ( letak kat atas)
Sedikit garam
p/s: mangkuk tak kisah janji guna mangkuk yg sama nak sukat semua bahan

Cara Membuatnya:-

1- Campurkan semua bahan, tepung, kacang, gula, garam, telur
kacau biar semua bahan sebati
2-Kemudian setelah bahan sebati
masukkan minyak sikit demi sedikit sehingga menjadi doh
3- Boleh ditekap guna acuan @ bulat2 ja seperti Biskut Cik mawar tu ha
hehehehehee..
( teringat biskut kacang kak syahira alahai..)
4- Setelah siap proses membentuk.. calitkan kuning telur sebelum dibakar
klu nak letak kacang sebagai hiasan pon leh
( aku wat malam2..wat yg simple ja ha)
5- Bakar pada suhu 180 'c sehingga masak..
( agak2 lah lau kuning telur tu dah tukar warna @ kering)

P/S: adunan jangan keras.. nnt biskut tu tak raso gebu okek. @ jgn lembut sangat.. kang berminyak.. yg penting sedang2 saja ( sederhana mmg dituntut)
kuikuikui..

* Tak sempat nak ambik pic proses membuat.. sibuk benor last2 nak raya ha.






4 Responses
  1. Lya Colours Says:

    ktrg panggil biskut mazola
    lalalalallaalla~~


  2. Cik Mawar Says:

    kacang @ mazola samo lah lya
    hehehehe
    sebab guna minyak mazola kan.. kekekeke
    copek ja lya bau biskut..
    kekekeekkee


  3. EN.ROBOT Says:

    antara biskut peberet.,.~
    tempah kat ko leh mawat..?


  4. Cik Mawar Says:

    leh leh obot,,
    bagi tau bilo2 den leh buatkan..
    huahuahuahaa..
    cam abah aku lak ko nie
    minat biskut nie
    hahahahahaa


Daisypath Wedding tickers

Daisypath Wedding tickers

Cik Mawar FC