Cik Mawar
Air mata ku beberapa kali mengalir membasahi pipi ku mulus ini... entah kenapa jiwaku semendung hari ini... perut yang sakit..ku biarkan saja..sakitnya hilang sendiri tanpa ku layan rasa itu.. tisu ditangan juga sudah lembap dek air mata ku.. Kenapa aku menangis? ku baca blog kawan2 yang menceritakan kisah mereka dengan ibu bapa mereka, aku mmg tak boleh baca pasal jasa2 jua pengorbanan ibu n bapa.. air mata ku mudah saja mengalir.. Aku nie jua tergolong dalam golongan "cengeng" ( mudah menangis)... hatiku mudah tersentuh.. Orang kata.. orang yang suka buat orang ketawa..sering ketawa..periang..lebih mudah terusik hatinya dari orang yang pendiam.. mmg aku akui itu.. Tak da yang salah tentang fakta tu pada diriku.. kadang2...aku tak suka meminta... sebab aku akan mengharap bila aku meminta.. n jika aku tak dapat apa yg kupinta...mula lah air mata ku ini mudah sangat menjadi teman ku..

Aku sering memotivasikan diri orang lain jika dilanda masalah...aku tak nak diorg yang datang meminta padaku tidak mendapat apa2...aku tak nak diorg rasa diorg diabaikan jika diorang ada masalah..tapi aku tak boleh beri nasihat @ pendapat pada diorang... " kau nie elok jadi pakar motivasi lah " ayat nie sering diajukan oleh teman2 padaku... Tapi ..adakah orang yang pandai memberi nasihat pada orang lain boleh memujuk diri bila dilanda kesusahan @ menghadapi dugaan yang menimpa? ada kah pakar motivasi terkenal tidak mempunyai masalah?... Walau apa pon, kita semua manusia biasa..walaupon aku berusaha menyakin kan insan2 yang kurang semangat menghadapai masalah mereka...Aku pon kadang2 sering mengalami masalah begitu.. Pada masa itu, aku jua perlukan orang untuk aku meluahkan segalanya yang aku rasa.. Aku boleh tenangkan hatiku.. Tapi aku nak jua rasa diri ku diambik perhatian oleh orang lain.. Aku nak juga rasa diriku disayangi.. bila ada yang sanggup mendengar masalah ku.. menasihati ku.. walaupon aku tahu jawapan yang mereka berikan padaku..sama seperti mana nasihat2 yang ku berikan pada orang lain yang jua ada masalah...

Ku tahu diriku cukup bertuah, mempunyai keluarga yang sering menyayangi ku, mempunyai teman2...yang sering ada disisiku..mempunyai insan2 yang sering merindukan aku.. ( rindu? ya kot...ada kot, agak2 ja )...Tapi kadang2..ku rasakan diriku kerdil sangat...aku belom dikatakan layak menjadi insan yang baik, anak yang baik, sahabat yang baik, kakak yang baik, adik yang baik... rasa ini sungguh berat untuk ditanggung...rasanya sungguh menusuk hatiku.. Aku juga sering takut bila fikirkan tentang perkahwinan... adakah aku layak menjadi isteri yang baik, solehah, adakah aku boleh membahagiakan orang yang akan mengahwiniku.. adakah aku mampu???... semua itu...kadang2 membuatkan sungguh takut menghadapi masa mendatang.. jika panjang umur ku.. adakah umur ku penuh dengan keberkatan?..jika pendek umur ku.. adakah cukup semua amalan ku untuk mengadap ALLAH swt?... "YA ALLAH, Tabahkan lah hati kami menghadapi dugaan yang mendatang, pertingkatkan lah iman kami YA ALLAH, ENGKAU hidupkan kami dalam iman...Matikan kami jua dalam iman..sesungguhnya hanya kepadaMU kami memohon, jua kami meminta" Amin Ya rabbalalamin.
0 Responses

Daisypath Wedding tickers

Daisypath Wedding tickers
Daisypath Anniversary tickers

Cik Mawar FC