Cik Mawar
Alhamdulillah Aku masih diberikan kesempatan untuk berada dibumi ALLAH SWT..Hari nie sunyi seperti semalam..skrg pon ada 2 org pelanggan ja yang dtg..Tapi biasalah lah..klu time bdk sek..ptg ramai lah jugak..Hari nie..Masuk ja kerja..siap2 sapu sampah..terus dok ngadap blog.. baca semua blog kawan2, banyak post kawan2 yang aku tak baca..seperti biasa blog nurul ( yg aku pakai add ja tanpa keizinan dia) huhuh..sering kali mengusik hatiku dgn penulisan2 dia.. Aku suka bila dia mula menggulas kan sesuatu topik...Hari nie badan aku lemah sikit..tak secergas spt biasa..dileherku terdapat satu bonjolan yang terasa sakit, dan makin sakit bila dipegang. Rasanya baru pagi nie ada..sbb aku tak rasa sakit pon smlm.. Hope tak da apa2 yg merbahayalah..

Bos telefon awal pagi nie nak bagi tau ..dia nak menambah mesin fhotostad kat sini, nnt kerja aku bertambah lah sikit, sbb dia nak ambik tender sek..Takpa lah aku suka ja..lagipon skrg pon bkn ada kerja, aku makin lama makin bosan lak..nak chat pon kadang2 bosan gak..Kawan chat nie datang dan pergi.. kdg2 sedih gak. erm...tapi dah mmg begitu lumrahnya kot..Kadang2 tak perlu ada permulaan..so tak perlulah ada pengakhiran yg kdg2 menyedihkan....Tapi aku percaya..setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya..walaupon benda itu buruk buat kita, pasti ada selit kebaikan walaupon ia sedikit untuk dirasai... masa yang lepas tak kan blh diundur..Masa akn dtg pasti harus ditempuh...Pada aku setiap apa yang terjadi dalam hidupku..menambahkan lagi pengalaman jua mematangkan lagi aku menghadapi masa yang mendatang.

Pagi tadi masa mak tgh potong hujung rambut aku, mak ada menceritakan pasal seseorg yang mak melihat gadis itu sungguh tidak sedap mata memandang..Aku pon geleng2 kepala ja.. " Hati kita nie kalau ALLAH SWT nak terbalikkan sekejab ja"..Aku sering berdoa agar aku jua umat Islam yang lain dipertingkatkan iman jua dipelihara iman...Aku sedih lihat perempuan skrg yang sering memandang ringan Bab2 aurat...Tak payah g kat bandar2 besar..kat tempat aku kawsan pendalaman nie pon..boleh lihat mcm2 jenis fesyen remaja..kdg2 sedih..Andai mereka itu kakak, adik @ mak aku...sedih rasanya...Beratnya dosa yang harus sekali dipikul oleh ayah, abang, suami n anak lelaki mereka yang langsung tidak memikirkan semua itu... Kadang2 lelaki penuh menanggung dosa..bkn sebab dosa sendiri tapi dosa muhrim mereka, mak, isteri, adik perempuan, saudara perempuan mereka...Aku pelik..Payah ka untuk menutup aurat? klu ALLAH beri mereka muka yang cantik, badan yang cantik, rambut yang cantik..mengapa mereka tak mahu menjaga semua itu hanya untuk insan yang sepatutnya sahaja melihat?

Sedih rasanya,Tak menghairankan pun klu kes rogol meningkat dari masa kesemasa,Klu penyebabkan wanita itu sendiri yang menaikkan rasa keinginan nafsu syahwat lelaki, ada org kata "orang pakai tudung litup pon kena rogol" Tapi pernah tak diorg fikir kenapa??? Pada aku sebab2 diorg lah...sebab diorg yang jenis pakai "baju tapi bertelanjang " ini lah..menyebabkan lelaki terbayang2 pada wanita lain..tak kira wanita itu bertutup @ tidak..Musuh Islam tak menyerang kita secara depan, mereka tak menyerang Malaysia dengan senjata perang, Mereka dah serang kita dengan hiburan, fesyen, dll yang kdg2 kita mmg tak sedar @ sedar Tapi kita lalai.. aku pon manusia biasa.yg kdg2 alpa dgn semua itu..aku sering takut menghadapi hari mendatang, Tapi walauapa pun Hidup kena jua diteruskan..

2 Responses
  1. waaa nanti nk tumpang photostat leh?????
    hehehe besa la tue mawar...pyh nk kekal kwn yg leh ngam ngan kepla kita
    alahhh buhsan2 layan game jek..huhu


  2. Cik Mawar Says:

    heheheh pu3..adess..meh lah..tapi kono pos2 lak..ponek lak nnt..hahhaa.
    Layan jugak games..tapi poning lak palo..sebab kalah..ihihihih


Daisypath Wedding tickers

Daisypath Wedding tickers

Cik Mawar FC