Cik Mawar
Hujan pulak hari nie...renyai2 ja ..sorang pelanggan pon tak datang lagi pagi nie..Rahsa nak tidoq lak..tidoq nie..mesti best..sejukkkk..perut kenyang..makan nasi grg pagi tadi..badan pon mcm tak sihat sgt..sakit tekak, Klu tumpu perhatian nie..mesti tetido duduk.. ( perkara biasa yang ku sering lakukan bila kebusanan)..terjaga pon tunggu pelanggan dtg nak guna PC.. pastu wat cover2 muka..padahal mata merah.....adess..(rasa dah ngantuk lak)

Semalam cuti, seperti biasa Tapi perjalanan kehidupan nya lain sedikit..yang biasanya,luqman ditugaskan menjadi tanggungjawab ku..petang khamis abang , kak ipor, luqman dtg umah ambik aku..nak tidur umah diorg..Aku nie lau org nak ambik..aku suko ja..Kakak n abang ipar sampai tgh hari khamis tu..diorg cuti sampai esok.. sib baik umah abang ipor kat sini gak..so sekejab g sana, sekejab g umah aku.. satu malam sana..satu malam sini..mcm abang n kak ipor lah..huhuhu..fikir2 best gak..raya tak yag gadus2...nak bergegas balik umah sebelah pihak lagi..hihiihih..Tapi cukup lah dah 2 tu dekat..aku nak ngan encik tu paling jauh..Insyallah lau jadi..lagipon encik depan umah atok..so sambil balik umah dia..kira betol2 balik kampung lah...Sampai ka jodoh aku ngan encik tu.. Hanya mampu berdoa ja lah skrg..Insyallah klu ditakdirkan mmg jodoh aku ngan dia pasti tak kemana.

Pagi jumaat..dlm kol 11 kakak, abang ipor mak dtg jemput aku ngan luqman balik umah.. Kakak tak sabor nak main2 ngan luqman..ya lah akak pon dah lama ak balik..last pon raya haji.. tu yang ikutkan sepatutnya akak kata nak balik hujung bulan..Tapi tak sabor sgt....sampai umah terus masak..Juadah hari nie..sayur meranti masak lemak, ikan tungkul (aye) masak kicap, sambal belacan, ulam raja, pencuci mulut tembikai merah n tembikai susu. Air sarsi.. Umah aku biasa klu hari jumaat mesti makan lepas org balik solat jumaat..abah kata..klu perut kenyang nnt mengantuk lak dengar khudbah.. N keluarga aku sejak dulu hingga skrg..mesti makan sama2..tak boleh makan sorang2..mmg aku tgk semua keluarga aku mcm tu..sama ada keluarga dr sebelah abah @ sebelah mak.. bahru rahsa meriahhh..dapat berkumpul sama2 menikmati rezeki yang ada.

Petang g bandar jab ngan akak cari manik..nak suruh akak ajar wat corak baru..kat baju yang kawan aku tempah tu..pastu..g kedai baju..sempat gak lah akak beli satu baju..Aku tgh kering...tgk ja lah walaupon ado yang minat dimataku.....heehee..Lagipon baju2 blaus nie..aku jarang pakai. g kerja pakai baju kurung..balik kerja malam..pakai baju tidoq..beli baju blaus byk2..bila nak pakai..teperok ja lam almari..Baik boli kain pasang..sonang..buek baju..leh pakai g kojer... sampai umah..solat asar jab..pastu wat sarapan petang, keropok lekor, pisang grg, teh o.. Nie lah lau dok umah..rasa cepat ja dah ptg..maso byk kat dapur ja..Malam prepair masak malam lak.. Malam nie makan ramai2...keluarga abang long ja tak balik..last balik raya puasa..ermmmmm lama nya..windu ngan anak2 sedara aku tu..

Alah...makin rahsa ngantuk lak..lapor dah perut nie..malas nya nk balik mkn..erm..rehat ja lah.. ..~away ~

4 Responses
  1. sya_zachery Says:

    ho ho ho..dengan ini saya memberi cuti selamat satu minggu kepada saudari..pi la cuti lelame..ngeee...


  2. Cik Mawar Says:

    hahaha sya..arahan ekou tak leh pakai kek tompek kojer den nie ha.. tunggu ekou jadi bos den lah.. baru muleh..:p


  3. Habang Says:

    mawar,
    ekau reti wat manik ye..
    den nak mintak t0l0ng watkan manik timbul, manik bintang ngan manik tali air kat handphone den..den nak manik kaler coklat keungu-unguan.


  4. Cik Mawar Says:

    ha ...habang,..meh datang kat umah den..badan ekou pon den lotak kan manik..hihihih..Tapi dtg jgn lupo setoberi yo...


Daisypath Wedding tickers

Daisypath Wedding tickers

Cik Mawar FC