Cik Mawar











Memiliki sahabat yang setia bersama kita dikala senang n susah amat membahagiakan sesiapa jua.....Orang kata sungguh bahgia memiliki sahabat yang ramai, namum semakin ramai sahabat yang kita perolehi..semakin banyak hati2 yang kita perlu jaga...secara tidak sedar kadang2 kita menyebabkan perasaan sahabat kita terguris...begitu jua kita sebagai sahabat... Kadang kala kita selalu mempertikaikan, "mengapa sahabatku tak nak menanyakan khabar aku" Tapi pernah kah kita bertanya " mengapa aku tak mahu menanyakan khabar sahabat itu dahulu " kadang2 dalam persahabatan pon ego sering bermaharaja lela.. " ermmmmmmm dia tak tanya khabar aku, wat pa aku nak beria tanya khabar dia "........ Sahabat sejati tak pernah berfikir macam tu..
Sahabat sejati tak jemu2 untuk bertanya khabar jua...mengingati sahabatnya.. Namun kita sering tidak sedar akan keluhuran sahabat itu..Bila kita keseorangan, Baru teringat sahabat yang dianggap hanya menyemakkan kehidupan seharian mereka...ermmmm.. " ada ka sahabat yang menyemakkan kehidupan??......... Apakah nilai seorang sahabat? Adakah hanya untuk dicari di kala susah..mintak pendapat........dah selesai masalah...dah bahgia..tinggal kan sahabat tu...
Kadang kala...seorang sahabat tidak pernah terkilan mempunyai sahabat seperti itu.. Tapi ... sahabat jua manusia biasa..yang mempunyai hati n perasaan... Walaupun semurni mana hati beliau.. pastu beliau akan terguris jua..
Hanya kita yang mempunyai sahabat...yang dapat menilai sahabat kita.. mengetahui orang membenci kita lebih baik, sekurangnya kita mengetahui...orang tu tidak menyukai kita.. Tetapi mengetahui memiliki seorang sahabat yang hanya mengambil kesempatan diatas persahabatan yang kita hulurkan..adalah lebih perit dari segalanya.....errmmm...
Kepada semua sahabatku....walau apa jua yang terjadi...daku mengasihi kalian semua.. semoga persahabatan kita semua diberkati...amin.. Salam sayang buat semua sahabatku..


Labels: edit post
0 Responses

Daisypath Wedding tickers

Daisypath Wedding tickers
Daisypath Anniversary tickers

Cik Mawar FC