Cik Mawar

Taraaaaaaaaaaaaa..nielah kuih yg selalu membuatkan aku n mak tidoq smpai kol 2 pagi..huahaua..Tapi kuih versi mak tak da lah warna2 macam atas tu..pic atas tu aku cari kat internet ja..kuih kitorang buat warna putih ja n sira ngan gula.. Tapi tak selalulah..ikut klu ada tempahan adolah kami buat.. Mak jual dengan harga 1 tin RM20.00, Biasanya time musim kenduri adolah yg tempah..blh lah buat tampung2 duit belanja, Kuih nie kena buat malam, sebab lau siang tepung nya mudah kering (sbb panas).
Malam kemarin n malam tadi aku buat ngan mak, 2 tin org tu tempah, nak ambik esok katanya. Biasanya pkl 8 lbh lepas solat semua mak mula dah mengadun, aku tolong grg ja..hauhauha.. masak kuih nie kena guna lidi coz nak buka lapisan yg ado tu.. api tak boleh kuat @ pelahan..sederhana ja.. sib baik ado TV kat dapur tak dok lah bosan sgt... Mak lau ikutkan tak larat dah nak terima tempahan, Tapi sbb aku ada tlg, lagipun custemor tu dah biasa tempah, tak sampai hati lak nak kata "TIDAK".
Org dalam umah aku mmg tak makan dah kuih nie..huahuhaa..dah lau selalu ado depan mato.. mana lah lalu nak makan..lau raya pon buat sikit ja untuk tetamu. Klu nak makan pon kuih nie.. yg nipis2 hujung2 kuih tu..sira ngan sambal...baru habis disantap..huuhu..lau setakat cam atas tu sira ngan gula..mmg tak jalan..hehehe..

4 Responses

  1. Cik Mawar Says:

    Sedap...rasa macam keropok tepung
    dan sedikit manis lah klu disalut dengan gula halus.. hehehe..
    banyak dipasaran, kat johor ada tu. hehehee


  2. cboothugs Says:

    cantik yg pink tu..boleh saye tau mane sumber pic tu? nak blajar buat.tq.


  3. sha my heart Says:

    pandai mak awak buat ye. awak pun mesti pandai juga kan?

    mak pandai buat. Sha tak pandai. tolong2 mak jer..

    tak reti la nak bagi semuanya sama, masa menggolekkan sampai nipis tu dan nak bukakannya masa dalam kuali.

    Nak kena belajar lagi ni =)


Daisypath Wedding tickers

Daisypath Wedding tickers

Cik Mawar FC