Cik Mawar
Kembali lagi aku akhirnya..untuk mencoret kan lambaran kehidupan ku disini... Setelah 2 hari bercuti..Ku rasa kan..kenikmatan..meluang kan masa bersama insan2 yang tersayang.. Tanpa ada gangguan..tanpa ada rasa nak bergegas2 balik n pulang ke rumah jua ke tempat kerja.. Huhauaua.. Tanpa perlu mencapai helmed..n memecut motor ku mengejar masa..yang selalu rutin ku terlewat g kerja..n ingin pulang awal sebelum cerita SPA Q bermula..huauhaaa..

Hari jumaat...wat kerja2 umah ja, membasuh, mengemas, memasak, menonton televisyen, menidurkan diri di tgh hari, hehehee..cuti kali nie..petang aku masak bubur oat+barli+ sagu.. wah wah..teringin lak makan.. bubur nie baik untuk kesihatan..tapi jgn manis2 sgt buat bubur nie..elok2 untk kesihatan jadi penyakit lak..hehehe..lagi2..untuk santapan kedua orang ibu bapa yang tercinta..Malam dok lam bilik ja..msg ngan encik sekejab ja..pastu dia hilang..tetidoq kot..aku pon sedar2 kol 1..tgk tepon ado msg pak cik masuk...alhamdulillah pak cik aku dah kerja.. tak lah aku risau sgt..Semoga...beliau sentiasa berbahgia...N lupakan benda yang dah lepas.. Biarlah..ia hanya menjadi kenangan silam yang blh diberikan pengajaran..errmm..

Hari sabtu...Luqman tinggal kat umah, ibu n ayah dia g shoping kat Segamat..Dok bersilat lah aku ngan luqman kat umah..sambil menjahit..dah kol 10 lbh baru dia tetidur..aku tlg mak masak jab..hari nie nak g kenduri..kawan aku kawen..Sorang2 kawan kawen.huhuahaa..nie kadang2 wat teruja..Tapi KINI...errmm..biarlah..masa menentukan segalanya..Aku g ngan ains.sampai sana dlm kol 1 gak lah..pengantin pon dah bersanding..merah bajunya..cantik..Merah pekat + putih.. berseri2 muka kawan aku..Sempat gak kami ambik sedas dua gambor ngan pengantin.. yang tak tahan..adesss..aku ngan yg lain masuk lam bilik pengantin..melaram sakan..huahuaa.. dah lamo aku tak ambik gambor..wah wah..lense kemera asyik ditujukan ke arah ku saja..adess..segan den.. kebetulan warna cadar samo lak ngan baju aku pakai.muahahahazzz...posing lagi sedas. kunun2 ayu gitu...

Dah penat dok senyum2 kambing..g luar dengar kawan2 yg lain dah dtg..ramai lah jugak..n ado lah beberapa org cikgu..Tapi yang aku pelik..mengapa org lebih teruja nak tanya aku bila nak kawen? adesss..kawan aku tak dok pon diorg tanya..aku pon jadi hairan dengan keterujaan mereka semua...aku ngan muka yg selamber lagi berpekej kan senyuman yg manis menjawab " bulan 13 lah...lau ada nnt"ado ka? entah..hentam sajolah...hihihih...kawan2 yg dtg pon ada yg nak melangsungkan perkahwinan tahun nie jugak..semoga semuanya berjalan lancar...amin.. pukul 3 lebih baru aku balik..tu pon bergegas2..nak zuhur..adesss.. jumpa kawan2 tak hingat...

Petang mak lak ajak g padang tempat aku..ada aktiviti, check kesihatan, jualan2, dikir barat, sebab malam nie ada forum perdana ..Nak g check kesihatan mak ja..g bawak luqman hakim..ish ish..mentang2 dah pandai berjalan..habis dia keliling nya padang.. tak dukung..mayah dia..hehehe..luqman2..Malam kunun nya nak menyahut kempen totop lampu selama sejam, dah beria siap2 kan makanan..makan sama2 cepat2..sampai kol 8.30 aku pon tutup semua lampu..Tapi TV tak tutup sebab abah nak tgk berita..hahahaa..pasang lah lilin..luqman hakim main..sampai jari dia kena api..masa tu dia dok kat riba aku..aku ingat dia main2..upanya nangis...sakit..hauuauaa..abah terus marah..dah dah..g buka lampu..merepek ja..tgk umah lain..mana da tutup..awak ja beria..adess..hampe...Takpolah..lain kali lah...huauaaa.. Apapun..cuti 2 hari mmg best lah..Alhamdulillah .

* Pic kat kenduri kawen..akan menyusul kemudian..
4 Responses
  1. wahh cuti tido wat bubuq.. nyam2.. mari lompat bintang bersame2.


  2. Cik Mawar Says:

    heheheh sarah..teringin lah tu
    mawar tau..heehe
    jom jom lompat bintang.. kaki mau kasi kangkang lek lok yerr..
    buat ngan ikhlas...hehehe


  3. hahahah... kangkang kasi 180 darjah.. bile dgr bunyi suar koyak tu br tandanyer ikhlas.huhuh


  4. Cik Mawar Says:

    hahaha sarah...
    adesss..wah wah..
    pandai wat lawak skrg..sapo ajar nie
    meh sini mawar babap..sapo ajar sarah wat lawak tu...
    hihihihhi


Daisypath Wedding tickers

Daisypath Wedding tickers

Cik Mawar FC