Cik Mawar
Nauzubillah..tgk ja pic kat atas tu leh menitis air mata nie...hati nie terusik ngan keadaan sekarang..org langsung tak tahu dah mana dosa pahala..sampai nya hati..nyawa insan yang tak berdosa dilakukan sedemikian, mana pergi nya semua nilai kemanusiaan dalam hati diorang..? Dah tentunya anak2 yg dibuang nie hasil dosa mereka...kenapa nak buat tak nak fikir? dah hidup satu nyawa..baru nak gelabah buang sana sini...YA ALLAH jauhkan lah kami dari semua ini.. Tak da ka langsung rasa kasih sayang pada anak yg mereka kandungkan 9 bulan, Nauzubillah. lihat senyuman seorang bayi pon dah boleh menghilangkan penat bekerja seharian, lihat bayi menangis pon dah meruntum kan jiwa ini..bagaimana pula mereka yg sanggup membiarkan anak mereka diperlakukan begitu?

Orang yg ada ikatan suci pon nak dapatkan anak kdg2 usaha pelbagai cara..Tapi diorg nie senang2 ja nak buang anak merata2...Kalau dah buat satu dosa tu..wat apa nak tambah satu dosa lain..Pintu taubat sentiasa terbuka buat semua yang ingin bertaubat..ALLAH swt Maha pengampun lagi maha penyayang..Manusia mana yang tak pernah buat kesilapan..? Kdg2 kesilapan jua yang boleh menyedarkan kita jua membawa kita ke pangkal jalan..Tapi jika diri sendiri tak mahu fikirkan tu semua...Tu yang sering berlaku berulang kali perkara di atas.. Anak tu langsung tak berdosa...Mereka lah yang akan menjadi bidadari/ bidadara di akhirat kelak... mereka insan yg suci,

Ada Kawan dtg jumpa aku..dah dekat setahun diorg kawen, Biasalah soklan cepu perak lau jumpa kawan2 dah kawen nie " ekou dah ado ka?" dia leh jawab"lom ado agi, mcm2 skill dah aku cuba, tapi lom ado agi rezeki"..adess..dah lah laki dia yg bagi tau camtu..hampes ja..blusing2 muka haku.. n dia ada kata " entahlah...kita dah kawen nie payah sikit nak lekat, Tapi org yg dok berzina tu, senang ja dapat, pastu bukan nak hargai"....Malam Tadi aku baca surat khabar, tertarik dekat satu artikel...kes pembuangan bayi dekat pantai,mersing, sedih aku, kebetulan pulak kat berita TV3, pasal bayi perlukan sumbangan untuk pembedahan jantung berlubang, menangis aku tgk bayi tu tercungap2, menangis...tentu sakit..tapi budak2 mana lah tahu nak cakap..apo diorg rasa..Tgk, yg dapat anak , sakit...pie berubat..usaha jugak nak anak tu sihat, Tapi yang dapat, sihat senang2 ja campak anak merata2...even tak nak anak tu,,jgn lah dibuang dlm tong sampah, bawah kereta, dalam lubang tandas, yg boleh meragut nyawa bayi tu..
Hantar lah kemana2..yg boleh buat bayi tu selamat...adussss..
1 Response
  1. Tanpa Nama Says:

    perlu menyemak:)


Daisypath Wedding tickers

Daisypath Wedding tickers

Cik Mawar FC